۱ آذر ۱۴۰۱، ۱۹:۴۰
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 84950571
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مشق مجاهدت میرزا کوچک جنگلی به قلم ۱۰۰ نفر از خوشنویسان گیلانی

رشت - ایرنا - «مشق مجاهدت»به یاد میرزا کوچک جنگلی به قلم ۱۰۰ نفر از خوشنویسان برجسته گیلانی عصر امروز در رشت برگزار شد و طی آن اغلب خوشنویسان شاخص از اعضای هیات مدیره انجمن خوشنویسان کشور و اساتید برجسته گیلان تا قزوین و سایر استانهای کشور شرکت کردند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان در این رابطه به ایرنا گفت: این رویداد یکی از ۷۰ برنامه کنگره بزرگ شهید میرزا کوچک خان جنگلی است که در آن از اساتید بنام خوشنویسی ایران، سخنان گهربار میرزا کوچک خان جنگلی و فرمایشات مقام معظم رهبری در مورد این شهید و اشعاری که در وصف این سردار دلیر سروده شده را خوشنویسی و کتابت می کنند.
رضا ثقتی افزود: آثار ارزشمند تولید شده در این رویداد در تابلوهای مزین و آراسته در نمایشگاهی بزرگ و ویژه با محوریت آثار شهید میرزا کوچک خان جنگلی در معرض دید عموم گذاشته می شود.
وی با بیان اینکه گیلان در حال برگزاری کنگره بزرگ شهید میرزا کوچک جنگلی است، توضیح داد: از سال ۱۴۰۰تا ۱۴۰۱ به عنوان یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی نامیده شده است از اینرو وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برنامه‌هایی را در راستای شناخت شخصیت میرزا کوچک خان و نهضت جنگل برگزار می کند.
وی ادامه داد: برای این کنگره رویدادهای فرهنگی و هنری بسیاری تعریف شده که در قالب سه اجلاسیه و ۲ کنگره ذیل کنگره اصلی برگزار می شود. بخشی از این برنامه‌ها مانند کنگره ملی شعر سردار جنگل برگزار شده است و در آن ۷۰۰ نفر از شاعران برجسته افغان، عرب، ترک، لر، تالش، گیلک، سنی و شیعه شعرهایی را در وصف شخصیت میرزا سرودند که پس از داوری به صورت کتاب در همان کنگره به نمایش درآمد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: هنر بهترین، وسیع ترین و گسترده ترین ابزار برای معرفی شخصیت های برجسته ملی و میهنی بویژه شهید میرزا کوچک خان جنگلی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha