فرهنگ بسیجی راه عبور از فتنه‌ها و مشکلات است

بیرجند - ایرنا - مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: در همه این سال‌ها با تفکر و فرهنگ بسیجی از فتنه‌ها، جنگ هشت ساله و سخت‌ترین شرایط شب و روز عبور کردیم و به برکت همین فرهنگ اکنون به قدرت دفاعی در دنیا تبدیل شده‌ایم.

به گزارش خبرنگار ایرنا حجت‌الاسلام امین‌رضا کمالی شامگاه سه‌شنبه در گردهمایی دانشجویان بسیجی استان خراسان جنوبی که با عنوان "پیشگامان رهایی" در دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد، افزود: اگر بخواهیم نهاد متجلی و نمونه‌ای از عشق، اخلاص، ایثار و فداکاری را معرفی کنیم، بسیج است.

وی گفت: هفته بسیج یادآور بزرگترین نهاد و مردان روزگار است؛ بسیجیانی که امام خمینی (ره) در آخرین پیام‌های خود در وصف بسیج و بسیجیان جملاتی فرمودند و نشان از اهمیت یک نهاد مقدس دارد.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی ادامه داد: امروز به برکت انقلاب اسلامی که مقام معظم رهبری تاکید دارند دستاوردها تبیین شود، در عرصه نظامی، ایران پهپادهایی دارد که تا ۴۰۰ کیلومتر ردیابی می‌کند.

وی گفت: با مهندسی معکوس و علم، تخصص و ایمان به نظام جمهوری اسلامی، اکنون دنیا محو توان موشکی و پهپادی و دستاوردهای دفاعی کشور ایران شده است.

حجت‌الاسلام کمالی با یادآوری این کلام مقام معظم رهبری که دوران بزن در رو تمام شده است اظهار داشت: به برکت تفکر و فرهنگ بسیجی وقتی حاج قاسم شهید شد، ۲۵ میلیون هشتک انتقام زدند، ۱۳ موشک ساخته نخبگان و دانشمندان ایرانی، عین‌الاسد را تبدیل به عین‌الجسد کرد.

وی افزود: دشمنان در بیش از ۴۰ سال گذشته انواع و اقسام فتنه‌ها و جنگ‌ها را بر ما تحمیل کردند اما با همه مشکلات امروز ۶۰ درصد غنی‌سازی را شروع کرده‌ و رسما از تولیدات موشکی رونمایی کرده‌ایم.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی با اشاره به شکوه مکتب سردار شهید سلیمانی گفت: مکتب سلیمانی به فرموده رهبر معظم انقلاب یک راه است و دانشجویان و نخبگان باید از این ظرفیت استفاده کنند.

وی افزود: اتفاقات اخیر در کشور از جمله هتک حرمت مقدسات و نوامیس به این دلیل است که در جنگ روایت‌ها کوتاهی کرده و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی را بیان نکردیم.

حجت‌الاسلام کمالی با اشاره به علت تشکیل بسیج توسط امام راحل در سال ۱۳۵۸ گفت: در طول تاریخ به‌ویژه دوران قاجار مثلثی تشکیل دادند به عنوان استبداد داخلی، استعمار و روشنفکران غرب‌زده که هر وقت سه ضلع این مثلث با هم ترکیب می‌شد به جان جوامع می‌افتاد و نمی‌گذاشت اسلام حرفش را بزند.

وی عنوان کرد: امام با دنیای غرب مقابله کرد و بسیج را تشکیل داد لذا امروز در مقابل ما اروپای وحشی حضور دارد، آن که مانع تشکیل تمدن اسلامی می‌شود و نمی‌گذارد انسان‌ها براساس فطرت خود حرکت کنند.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سپاه انصارالرضا (ع) خراسان جنوبی گفت: علیرغم همه جنگ‌ها، فتنه‌ها و کشتارهایی که علیه ایران روا داشتند اما برخی امروز دچار آلزایمر سیاسی شده و به قدرت ایران که دست این نانجیب‌ها را دارد رو می‌کند، باور ندارند.

وی افزود: کسانی که روزی ۱۰ میلیون ایرانی را به خاطر گرسنگی و قحطی که ایجاد کرده بودند، کشتند امروز دست دوستی جلوی ما دراز کرده‌اند.

حجت‌الاسلام کمالی اظهار داشت: قدرت انقلاب اسلامی امروز در دنیا سرآمد است و در عصر طلایی اسلام شاهد افول موریانه‌ای آمریکا هستیم.

مسوول ناحیه بسیج دانشجویی خراسان جنوبی هم در این همایش گفت: بسیج دانشجویی مجموعه‌ای پویا و فعال بوده و با توجه به مقتضیات روز ساختار خود را تطبیق می‌کند.

سید مصطفی موسوی‌ زاهد با اشاره به تنوع اجرای برنامه‌های بسیج دانشجویی در استان افزود: اردوهای جهادی یکی از برنامه‌های پر بازدید و پرشور ‌است که امسال هم تعطیلات بین ترم، نوروز و تابستان میزبان دانشجویان خواهیم بود.

وی بیان کرد: فعالیت‌های ورزشی و مسابقات متعدد نیز مورد توجه قرار گرفته است و تا ۱۶ آذر یک مسابقه به صورت سراسری برگزار خواهیم کرد.

مسوول بسیج دانشجویی خراسان جنوبی گفت: برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت برای نظاره‌گر شدن دستاوردهای نظام در حوزه‌های مختلف در برنامه قرار دارد.

وی افزود: سعی کرده‌ایم فضا را به سمت موضوعات گفتمانی از قبیل‌ کرسی‌ آزاداندیشی، تریبون آزاد و سایر فعالیت‌های مثبت و سازنده ببریم و انتظار داریم دانشجویان بسیجی همچنان میدان‌دار بوده و در این زمینه همکاری لازم را داشته باشند.

این گردهمایی به مناسبت دوم آذر سالروز صدور فرمان امام خمینی (ره) در سال ۱۳۶۷ مبنی بر تشکیل بسیج دانشجو و طلبه، در سالن اجلاس دانشگاه پیام نور بیرجند برگزار شد.

برنامه‌های هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز شد و شعار هفته بسیج امسال «بسیج خدمتگزار ملت ایران» است.

همزمان با چهل و سومین سالگرد تشکیل بسیج، بیش از ۲ هزار برنامه با ۴۳ سرفصل در عرصه‌های مختلف تا هشتم آذر ماه در خراسان جنوبی اجرا می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha