۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 84950969
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گناباد آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت ندارد

۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۴۰
کد خبر: 84950969
گناباد آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت ندارد

گناباد-ایرنا- عضو شورای اسلامی گناباد گفت: در حال حاضر نبود آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت در این شهرستان به یک معضل مهم برای شهروندان و از جمله متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی این وسیله نقلیه تبدیل شده است.

مهران حسین‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: به دلیل نبود آموزشگاه رانندگی شهروندان و متقاضیان دریافت گواهینامه رانندگی این وسیله نقلیه، مجبورند با صرف هزینه های بسیار به شهرستانهای همجوار عزیمت کنند که این خود مشکلات بسیاری برای آنان ایجاد کرده است.

وی ادامه داد: افزایش متقاضیان استفاده از موتورسیکلت در گناباد از یک سو و نبود آموزشگاه رانندگی این وسیله نقلیه از طرف دیگر باعث شده که حجم زیادی از درخواستهای شهروندان از شورای اسلامی به اعتراض و نارضایتی از این مساله اختصاص یابد.

حسین زاده با بیان اینکه شورای اسلامی شهر گناباد از هیچ حمایت و مساعدتی برای راه‌اندازی آموزشگاه رانندگی در این شهر دریغ نمی کند، گفت: یکی از ضرورتهای لازم برای راه اندازی آموزشگاه فوق تامین زمین مناسب است که در صورت جلب سرمایه گذار و متقاضیان ذیربط بستر این مهم فراهم می شود.

عضو شورای اسلامی گناباد بیان کرد: با چند نفر از سرمایه گذاران و متقاضیان بخش خصوصی برای راه اندازی آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت مذاکراتی صورت گرفته ولی هنوز این امر به عنوان یک مطالبه اجتماعی مردم این شهرستان محقق نشده است.

بخش خصوصی متقاضی راه‌اندازی آموزشگاه رانندگی در گناباد است

فرماندار گناباد هم گفت: بخش خصوصی متقاضی راه اندازی آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت برای افزایش صرفه اقتصادی خواستار دریافت مجوز آموزشگاه رانندگی خودرو و موتورسیکلت به صورت همزمان با یکدیگر است ولی بر اساس قانون به یک نفر ۲ مجوز داده نمی شود.

رضا نصیری از مسوولان خواست که با توجه به مشکلات متعدد شهروندان گنابادی از نبود آموزشگاه انندگی موتورسیکلت، در این خصوص همکاری کنند که تاکنون مذاکراتی بدین منظور انجام شده اما نتیجه ای بدنبال نداشته است.

جولان موتورسیکلت سواران متخلف بدون گواهی نامه در مناطق شهری و روستایی گناباد و به خصوص مناطق شلوغ و پر تردد در سایه نبود آموزشگاه رانندگی برای اخذ گواهی نامه این وسیله نقلیه به یک معضل مهم برای شهروندان تبدیل شده است.

پیش از این یک آموزشگاه رانندگی موتورسیکلت در سالهای گذشته در شهرستان گناباد فعال بود که به دلیل نبود صرفه اقتصادی بعد از مدتی تعطیل شد.

موتورسیکلت به جهت ارزانی قیمت در مقایسه با خودروها مورد استفاده بخش اعظم جمعیت جامعه قرار گرفته و با توجه به اینکه نقش زیادی در کاهش آلودگی و روانسازی ترافیک دارد، ولی این روزها جولان بی ضابطه موتورسواران در معابر عمومی مشکلاتی برای شهروندان گنابادی ایجاد کرده است، بطوریکه شهروندان در بیشتر معابر عمومی و حتی داخل پارکها و فضای سبز شاهد رفت و آمد خلاف قانون، تک چرخ زدن، حرکتهای نمایشی و مزاحمت برخی راکبان موتورسیکلها هستند.

مزکز شهرستان گناباد در فاصله ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد و جنوبی‌ترین نقطه استان خراسان رضوی قرار دارد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha