۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 84951062
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شمار موقوفه های ملایر به ۱۹۳ مورد رسید

۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۰
کد خبر: 84951062
شمار موقوفه های ملایر به ۱۹۳ مورد رسید

همدان- ایرنا- رئیس اداره اوقاف و امور خیریه ملایر از ثبت ۲ وقف جدید به ارزش ریالی بیش از ۵۰ میلیارد ریال خبر داد و گفت: شمار موقوفه های این شهرستان هم اینک به ۱۹۳ مورد رسید.

"ابوذرعباسی" روز چهارشنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار داشت: این موقوفات توسط «غلامرضا عبدی» و حجت الاسلام نبی الله زمان‌پور» با وقف ۲ باب مغازه صورت گرفت.

وی افزود: یکی از این موقوفات با نیت اطعام‌دهی در ماه رمضان و وقف دوم نیز با اطعام و عزاداری برای سیدالشهدا(ع) و کمک به بیماران سخت درمان و خیرات و نذورات وقف شده است.

وی با بیان اینکه یک وقف ارزشمند دیگر نیز در دست اقدام است و به‌زودی ثبت خواهد شد بیان کرد: ملایر با داشتن ۱۹۳ موقوفه و بیش از ۶۳ درصد اراضی موقوفه، در حوزه وقف در استان همدان و کشور سرآمد است.

وی همچنین به اعزام هفت نفر از کادر درمان ملایر به عتبات عالیات و کربلای معلی خبر داد و افزود: در راستای تجلیل از خدمات کادردرمان در دوران کرونا هفت نفر از کادر درمان این شهرستان به قید قرعه به عتبات عالیات اعزام شدند.

حجت الاسلام عباسی اظهار داشت: بزرگترین موقوفات شهرستان مربوط به شادروان سیف الدوله در حوزه‌های درمانی، آموزشی، اطعام‌دهی و روضه‌خوانی است که تمام تلاش ما اجرای نیت‌های واقفان این شهرستان است.

به گزارش ایرنا، وقف کردن احکام خاص خود را دارد و در احکام اسلامی وقف، بر حبس عین مال و تسبیل منافع تاکید می شود و مال در این معنا قابل انتقال، فروش یا وراثت نیست. واقف باید برای موقوفه خود نیت کند، نیت هایی که برای موقوفه در نظر گرفته می شود، بسیار متنوع است و واقفان با انگیزه ها و نیت های گوناگونی مال خود را برای این امر خیر در نظر می گیرند.

به طور معمول برای این امر پسندیده صیغه وقف خوانده می شود که در آن شخص نیت می کند که موقوفه خود را در چه راهی وقف کند، در برخی موارد نیز وقف نامه نوشته می شود که در آن، موقوفه، نیت وقف و تولیت مال به ثبت می رسد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha