۲ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۵۸
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84951287
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هلال احمر کردستان ۲۹ میلیارد ریال برای محرومیت‌زدایی هزینه کرد

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: این نهاد ۲۸ میلیارد و ۸۸۳ میلیون ریال با هدف محرومیت‌زدایی و در زمینه‌ خدمات حمایتی و درمانی هزینه کرد.

به گزارش ایرنا، پیام جلالی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در یکسال اخیر، بیش از ۲۸ هزار نفر در استان از خدمات مختلف محرومیت زدایی داوطلبان این جمعیت بهره‌مند شدند.

وی افزود: در این مدت بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ نفر از خدمات حمایتی و درمانی و همچنین ۲۵ هزار و ۷۰۰ نفر در پروژه های محرومیت‌زدایی طرح هایی موسوم به نیابت، همای رحمت و کاروان سلامت به ارزش ۲۳ میلیارد و ۱۸۳ میلیون ریال استفاده کردند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان اظهار داشت: سال گذشته، طی اجرای طرح کاروان سلامت در مناطق و روستاهای محروم استان، ارائه‌ خدمات‌ دندانپزشکی از جمله ترمیم و ویزیت در قالب هشت کاروان سلامت به ارزش چهار میلیارد و ۷۰۰ میلیون ریال به مردم ارائه شده و یک‌هزار و ۶۰۰ بسته معیشتی توزیع شد.

جلالی با اشاره به مشارکت و همراهی خیرین برای تجهیز بانک امانات پزشکی افزود: در این مدت ۷۸ قلم از اقلام پزشکی برای تجهیز بانک امانات پزشکی به ارزش یک میلیارد ریال به هلال احمر کردستان اهدا شد.

وی اضافه کرد: با مشارکت اعضای داوطلب و خیرین جمعیت هلال احمر کردستان، فعالیت‌های داوطلبانه از جمله برپایی چادر ایستگاه سلامت، طرح نیابت، کاروان سلامت، توزیع بسته های بهداشتی و معیشتی در بین خانواده های نیازمند، اهدای خون و دیگر خدمات انجام گرفت.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان با اشاره به انجام فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه اظهار داشت: داوطلبان علاقه مند به انجام فعالیت های بشردوستانه و عام المنفعه می‌توانند با مراجعه به شعب جمعیت هلال احمر در شهرستان‌های استان به خانواده بزرگ هلال احمر و داوطلبان پیوسته و یاریگر تحقق اهداف ارزشمند این نهاد مردمی باشند.

در حال حاضر حدود یک هزار امدادگر و نجاتگر سازماندهی شده و در حوزه جوانان و داوطلبان نیز ۱۰ هزار نفر در جمعیت هلال احمر استان کردستان عضو هستند.

۲۳ پایگاه امداد و نجات ثابت و سیار در سطح کردستان فعال است که از این تعداد ۱۳ پایگاه ثابت در محورهای مواصلاتی و ۱۰ پایگاه پشتیبانی سیار در سطح شهرستان‌ها مستقر و آماده خدمات رسانی به حادثه دیدگان هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha