حوادث اخیر کشور برنامه طراحی شده دشمن علیه اصل نظام بود

یزد- ایرنا- ریس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس گفت: حوادث اخیر کشور برنامه ریزی و اقدام طراحی شده دشمن برای ضربه زدن به اصل نظام و انقلاب اسلامی بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سردار علی‌محمد نائینی روز چهارشنبه به مناسبت هفته بسیج در آیین تجلیل از نویسندگان بسیجی و رونمایی از کتاب «ساعت ۹» در یزد افزود: در این توطئه علاوه بر آمریکایی‌ها، سرویس‌های جاسوسی برخی کشورها همکاری و مشارکت داشتند.

وی با بیان اینکه در جنگ ترکیبی و روانی، دشمن یارگیری را از درون و متناسب با آسیب‌های کشور انجام می دهد، ادامه داد: هنوز جنگ شناختی را در کشور جدی نگرفته‌ایم و برخی ضعف‌ها در حوزه‌های دیگر وجود دارد و باید با تولید محتوای مناسب نقشه دشمن را خنثی کنیم.

این مسئول با تشریح اهمیت جهاد تبیین و فعالیت‌های فرهنگی در کشور به خصوص برای نسل آینده ساز، گفت: دشمن با جنگ روایت‌ها، در حال یارگیری و به دنبال مقابله با قدرت سازی انقلاب اسلامی است و باید در مقابل برای شکست نقشه های دشمن اقدام مناسب داشته باشیم.

نائینی بر ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با انتشار خاطرات دوران هشت سال دفاع مقدس تاکید کرد و گفت: باید با همکاری رزمندگان اسلام، خاطرات و ارزش های آن دوران به نحو مناسب و جذاب تهیه و به جوانان منتقل شود.

وی در ادامه بیان کرد: پژوهش‌های مستند و مستدل، نجات دهنده دفاع مقدس از تحریف است و هرچند در این بخش در کشور تاکنون اقداماتی صورت گرفته ولی کافی نیست و باید با یک عزم جدی و همگانی بیش از قبل بر حسب ضرورت در این زمینه اقدام صورت گیرد.

نائینی با بیان اینکه دشمن، فرهنگ و ارزش‌های ناب اسلامی و انقلابی را مورد هجمه قرار داده‌است، اظهار کرد: بهره‌گیری از فرهنگ مکتوب، امور مستمر فرهنگی، هنری و ادبی و چاپ و انتشار آثار فاخر جزو موارد مهم و تعیین کننده در راستای خنثی سازی اهداف دشمن است.

حوادث اخیر کشور برنامه طراحی شده دشمن علیه اصل نظام بود

فرمانده سپاه الغدیر یزد نیز در این آیین گفت: تهیه و انتشار کتاب و انجام سایر برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگ و ادبی توسط دلسوزان و نخبگان با همکاری مسئولان و نهادها به خصوص در شرایط حال جامعه بسیار ضروری است و از طرح های مختلف در این زمینه حمایت می‌شود.

سردار حسین زارع کمالی هفته بسیج و یاد خاطره شهدای انقلاب اسلامی را گرامی داشت و از تمامی اقداماتی که تاکنون در زمینه تقویت این تشکل و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت صورت گرفته قدردانی کرد و همکاری همه فعالان این حوزه را خواستار شد.

در این آیین ضمن رونمایی از کتاب ساعت ۹ که در حوزه فرهنگ ایثار است، از فعالان ادبی و نویسندگان بسیجی یزد با لوح سپاس قدردانی صورت گرفت.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت ۳۲۰ هزار بسیجی دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha