بسیج سازندگی گام بلندی را برای آبادانی کشور برداشت

شهرکرد- ایرنا- نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به نقش بسیج سازندگی در محرومیت زدایی و ارائه خدمات در مناطق مختلف به خصوص مناطق محروم گفت: بسیج سازندگی گام بلندی را برای آبادانی کشور برداشته است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام روز چهارشنبه در رزمایش جهادگران فاطمی ۲ و همایش طلایه داران اقتصاد مقاومتی در مجتمع لاله شهرکرد افزود: تشکیلات بسیج متعلق به همه ملت و مردم است و بستر فعالیت در بسیج برای همه مردم باز است.

وی، با اشاره به اینکه بسیج از بایدهای مهم انقلاب اسلامی است، گفت: امام خمینی (ره) بسیج مستضفعان را تشکیل داد و در جای جای کشور روحیه بسیجی افزایش پیدا کرد و همه در این مسیر نورانی وارد شدند.

نکونام اظهار داشت: جهادسازندگی در راستای سازندگی به عنوان نخستین گام انقلاب تشکیل شد و تاکنون در میان مردم خوش درخشیده و بسیجیان توانستند تاکنون عمرانی و آبادانی‌های زیادی را ایجاد کند و خدمات زیادی به کشور ارائه دهند.

وی افزود: بسیج سازندگی پیوندها و خدمات زیادی را در کشور انجام داده و هم‌اکنون نیز گام بلندی را برداشته و خاطرات دوران اول انقلاب را در تمام مناطق کشور زنده کرده است.

امام جمعه شهرکرد به اجرای طرح‌های مختلف از جمله کمک‌های مومنانه گروه‌های جهادی اشاره کرد و گفت: کمک مومنانه امروز کمک به همنوع و جامعه ایمانی را زنده کرد تا با کار جهادی از مشکلات مردم گره گشایی شود.

امام جمعه شهرکرد افزود: دولتمردان امروز در عرصه جهادی همسو هستند و تلاش می‌کنند نواقصی هم که هست برطرف شود.

وی به حضور برخی افراد و چهره‌ها که به هر شکل ممکن با دولت و انقلاب همراهی نمی‌کنند، اشاره کرد و گفت: اینها نواقص است که حضور جهادگران می‌توانند این نواقص را برطرف کنند.

نکونام افزود : جهادگران در کنار کار جهادی خود به دو امر بصیرت یعنی شناخت دوست و دشمن و شناخت فتنه ها و در دومین امر به مسئله توفیق و باور ها باید توجه ویژه ای داشته باشند.

وی با بیان اینکه فتنه این روزها هم جمع خواهد شد، گفت: اغتشاشات امروز چیز تازه نیست و انقلاب اسلامی از اول وجودش شبیه به این ناامنی‌ها را تجربه کرده و تاکنون نیز دست دشمنان نظام رو شده و این اغتشاشات نیز رفع خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری با تاکید بر اینکه فتنه تمام نمی‌شود و باید در کنار کار جهادی فتنه شناس باشیم، افزود: اگر باور نباشد کار جهادی اثری نمی‌دهد و مطالبات را بالا می‌برد.

بسیج سازندگی گام بلندی را برای آبادانی کشور برداشت

استاندار چهارمحال وبختیاری:کارهای جهادی نیازمند پیوست فرهنگی و رسانه‌ای است

استاندار چهارمحال و بختیاری با اشاره به اهمیت کار جهادی در زمینه محرومیت‌زدایی افزود: اجرای کار جهادی در مناطق مختلف نیاز به تهیه پیوست فرهنگی و رسانه‌ای دارد.

غلامعلی حیدری در رزمایش جهادگران فاطمی۲ و همایش طلایه‌داران اقتصاد مقاومتی در مجتمع لاله شهرکرد ضمن گرامیداشت هفته بسیج و یاد و خاطره شهدا افزود: در پنجم آذرماه سال ۵۸ حضرت امام بسیج مستضعفان را تایسس کرد و تاکنون با حضور نیروهای بسیجی، جمهوری اسلامی ایران در برابر خطرات ایستاده و چالش‌های بزرگ دشمنان با حضور بسیج و مشارکت مردمی خنثی شده است.

وی با اشاره به محرومیت تاریخی استان گفت:هم‌اکنون اراده خدمت‌رسانی در استان به خصوص در مناطق محروم وجود دارد که این امر نیازمند گسترش کیفی و کمی خدمات است.

استاندار چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ماندگاری کار جهادی نیاز به پیوست فرهنگی دارد، گفت: این محرومیت باید جبران شود و پیوست فرهنگی و رسانه‌ای در استان ضروری است تا امیدآفرینی در استان انجام شود .

وی با تاکید بر اینکه دشمنان نظام در حال ناامید کردن مردم هستند، گفت: امیدآفرینی در جامعه باید ایجاد شود و بایددر کنار گروه‌های جهادی یک نفر از پیشکسوتان دفاع مقدس و نیروی انقلابی حضور داشته باشند.

حیدری اظهارداشت: در طول ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی با مشارکت مردم و ایستادگی نیروهای بسیج در مقابل خطرات و چالش‌های که دشمنان طراحی کردند ایستادگی کریدم و توطیه دشمنان خنثی شد.

استاندار چهارمحال و بختیاری تاکید کرد:حضور دلاورانه بسیجیان در طول دوران انقلاب اسلامی نه تنها منشا خدمات بزرگی برای مردم ایران و کشور شده بلکه الگویی برای آزادی‌خواهان جهان شد و امروز آزادگان جهان از تفکر گروه‌های مقاومت بسیجی و روحیه جهادی بسیجی استفاده کردند و به موفقیت دست پیدا کردند.

وی افزود: اگر مشارکت مردم در قالب بسیج نبود، هشت سال جنگ تحمیلی با این افتخارات به پایان نمی‌رسید.

استاندار چهارمحال وبختیاری به حضور نیروهای بسیج در عرصه امدادرسانی، حوادث طبیعی و غیرطبیعی اشاره کرد و گفت: بسیجیان شجاعانه در خط اول خدمت به مردم حضور پیدا می‌کنند و فعالیت این گروه‌ها در ذهن مردم باقی می‌ماند.

وی افزود: در عرصه سازندگی، آبرسانی، جاده‌سازی، خانه سازی ، توسعه کشاورزی و آبادانی به‌ویژه در مناطق محروم شاهد خدمات رسانی جهادی بسیجیان بوده و هستیم.

حیدری گفت: بسیجیان در عرصه واکسیناسیون فلج اطفال ، در دوران شیوع کرونا و در عرصه‌های مختلف علمی و فرهنگی منشا خدمات بزرگ بودند و اولویت خدمات رسانی بسیج در مناطق محروم است و.

وی به شهیدان گمنام و مظلوم بسیجی در دوران مختلف به‌ویژه اغتشاشات اخیر اشاره کرد و افزود: اقشار بسیجی در عرصه‌های مختلف فرهنگی و آموزشی در دانشگاه‌ها، مدارس و حوزه‌های علمیه در حال خدمت هستند.

حیدری افزود: هر جا انقلابی و جهادی عمل کردیم و حرکت جهادی انجام دادیم، کار به نحو احسن پیش رفت و هر جا دچار غفلت شدیم، کار ما عقب ماند.

وی با تاکید بر اینکه جهاد خدمت‌رسانی بیش از اینکه سود به گیرنده خدمت برسد، به خدمت‌رسان سود می‌رساند، بیان داشت: شعار خدمت‌رسانی برای تحقق عدالت و پیشرفت باید همگانی شود.

استاندار چهارمحال وبختیاری اظهارداشت: اوایل انقلاب خدمات ماندگار جهادسازندگی در مناطق محروم قابل مشاهده بود و خدمت صادقانه انجام میشد.

حیدری به اختصاص بیش از یک‌هزار میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به مناطق محروم استان از محل اعبتارات سفر و اعتبارات سالجاری اشاره کرد و گفت: امسال ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبرسانی به بیش از ۴۰ روستای محروم خانمیرزا ، بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان برای آبرسانی به ۵۳ روستای محروم استان پیش‌بینی شده است.

وی افزود: با ورود بسیج سازندگی و قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) ۳۰ درصد کار آبرسانی در خانمیرزا انجام شد. و ئر سردشت در سرف برنامه ریزی است

استاندار چهارمحال و بختیاری بیان داشت: در سفر رییس جمهور بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای آبادانی جاده‌های روستاهای مناطق محروم استان پیش‌بینی شده است.

جهادگران در صف اول خدمت به مردم قرار دارند

بسیج سازندگی گام بلندی را برای آبادانی کشور برداشت

فرمانده سپاه قمربنی هاشم (ع) چهارمحال و بختیاری گفت: جهادگران در صف اول خدمت به مردم در شرایط سخت قرار دارند.

سردار علی محمد اکبری با اشاره شعار هفته بسیج با عنوان"بسیج، خدمتگذار مردم" افزود: فعال شدن گروه های جهادی مصداق بارز این شعار است.

وی گفت: کار جهادی همواره در سختی‌ها، بحران‌ها و کمک به نیازمندان است و بسیج سازندگی نیز در این راستا تشکیل شده است.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال و بختیاری گفت: امروز اثرات تشکیل نهادهای انقلابی و جهادی در سراسر دنیا قابل مشاهده است و همه مردم دنیا امروز از بسیجیان در ۴۳ سال گذشته الگو می گیرند.

سردار اکبری افزود: کار جهادی در قالب گروه‌های جهادی در مسیر روشن و نورانی است و شهید حججی و محمدحسن قاسمی از الگوهای گروه‌های جهادی هستند.

وی گفت: افراد جهادی از کمترین امتیازات برخوردارند و با کمترین امکانات بیشترین کارها و خدمات را انجام می‌دهند.

سردار اکبری با اشاره به آثار اقدامات جهادی در محرمیت زدایی و رفع مشکلات مردم افزود: کار جهادی در وجود همه انسانها وجود دارد و برای اجرایی شدن نیاز به گروه دارد که گروه‌های جهادی در کشور در مواقع بحران از جمله سیل، زلزله و کرونا در صف اول خدمت رسانی بودند.

فرمانده سپاه حضرت قمربنی هاشم (ع) چهارمحال وبختیاری گفت: کار بسیج و گروه‌های جهادی در گمنامی است و بسیجیان سیاسی هستند، درحالیکه سیاست زده نیستند.

وی با تاکید براینکه دشمنان نظام بیکار ننشسته و مشغول توطئه هستند، گفت: هوشیاری و بصیرت نیروهای بسیج، مخالف فعالیت دشمنان است و بسیجیان در صف خدمت به مردم قرار دارند.

۴۰۰ جهادگر بسیجی به مناطق محروم چهارمحال و بختیاری اعزام شدند

مسوول بسیج سازندگی سپاه حضرت قمربنی هاشم(ع) چهارمحال وبختیاری از اعزام ۴۰۰ جهادگر بسیجی به مناطق محروم استان همزمان با هفته بسیج در قالب رزمایش جهادگران فاطمی ۲ خبر داد و گفت: جهادگران بسیجی شامل ۸۵ گروه در حوزه های مختلف پزشکی، دامپزشکی، عمرانی و فرهنگی فعالیت خواهند داشت.

سرهنگ هوشنگ فولادی افزود: این جهادگران به ۲۵ نقطه محروم استان چهارمحال و بختیاری در مناطق کوهستانی، سخت گذر و کمتر برخودار اعزم شدند.

به گفته وی، این طرح با اعزام گروه‌های مختلف به مدت دو ماه در استان ادامه دارد.

به گزارش ایرنا، در حاشیه برگزاری دومین همایش طلایه داران بسیجی، نمایشگاهی از محصولات اقتصاد مقاومتی بسیجیان برپا و در پایان مراسم با اهدای لوح از جهادگران نمونه بسیجی در عرصه های مختلف تجلیل شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha