تسهیلات مشاغل خانگی دولت سیزدهم در چهارمحال و بختیاری با ۱۰ سال گذشته برابری می‌کند

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری از پرداخت ۱۶۶ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در دولت سیزدهم خبر داد و گفت: این در حالی‌ است که از سال ۸۹ تا پایان سال ۹۹ در مجموع ۱۱۹ میلیارد تومان تسهیلات مشاغل خانگی در استان پرداخت شده بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محسن مولوی عصر چهارشنبه در نشست شورای هماهنگی دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این استان اظهار داشت: برای سال‌جاری نیز ۱۱۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات مشاغل خانگی برای استان درنظر گرفته شده است که نشان می‌دهد دولت سیزدهم نگاه ویژه‌ای به این بخش دارد.

وی همچنین از پرداخت یک هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان تسهیلات تبصره ۱۸ طی سال گذشته در استان خبر داد و گفت: هنوز تسهیلات تبصره ۱۸ برای سالجاری ابلاغ نشده است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری سهمیه استان از محل تسهیلات تبصره ۱۶ را یک هزار و ۶۱۵ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: این تسهیلات به استان ابلاغ شده است و منتظر هستیم تا از سوی بانک مرکزی اعلام پرداخت انجام گیرد.

مولوی همچنین از تشکیل ۱۲ تعاونی در سه شهرستان شهرکرد، بن و سامان در سال‌جاری خبر داد و افزود: تلاش بر این است که به سمت ایجاد تعاونی های پیشران حرکت کنیم.

وی، تشکیل تعاونی دهیاران را از دیگر برنامه های استان برشمرد و گفت: هر هفت دهیاری می توانند یک تعاونی تشکیل دهند.

مولوی تصریح کرد: تشکیل تعاونی فراگیر ملی که متشکل از طبقات ضعیف جامعه شامل مددجویان بهزیستی و کمیته امداد است و تعاونی عمران توسعه شهرستانی از دیگر برنامه‌های این اداره‌کل در سال‌جاری به شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی چهارمحال و بختیاری، جذب سرمایه‌گذاری شرکت‌های وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی را از دیگر برنامه های این اداره‌کل برشمرد و گفت: زمینه ورود شرکت های سرمایه گذاری نظیر شستا، صندوق بازنشستگی و صندوق روستایی و عشایری در استان وجود دارد.

به گزارش ایرنا، در این نشست ادارات و دستگاه‌های تابعه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در استان به بیان عملکرد و نیازمندی‌های خود پرداختند.

همچنین در پایان این نشست از یک کارآفرین برتر نیز به مناسبت هفته جهانی کارآفرینی تجلیل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha