استاندار خراسان‌شمالی: افزایش ظرفیت رشته پزشکی استان در دستور کار قرار گیرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی گفت: افزایش ظرفیت رشته پزشکی با هدف رفع کمبود کادر درمان در استان دستور کار قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا حسین نژاد روز پنجشنبه در نشستی مشترک با نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی، اظهار داشت: اینک نیز با همکاری نمایندگان خراسان شمالی در مجلس شورای اسلامی و مدیران استانی مجوز تاسیس دانشکده پزشکی در دانشگاه آزاد بجنورد صادر شده است.

وی افزود: تسریع در فرایند اداری مربوط به تجهیزات و اعتبارات دانشکده پزشکی دانشگاه آزاد بجنورد در دستور کار قرار داد تا در سال آینده تحصیلی شاهد جذب دانشجو در این رشته تحصیلی باشیم.

حسین نژاد گفت: دانشگاه آزاد بازوی کمکی مراکز آموزشی دولتی است به گونه ای که نقش مهمی در ماندگاری و تحصیل دانشجویان در داخل کشور دارد.

نماینده عالی دولت در استان با تاکید بر ماندگاری اساتید در خراسان شمالی، یادآور شد: باید تمامی مدیران موضوع ماندگاری اساتید و نیروهای متخصص استان را در اولویت کاری خود قرار دهند تا مسیر توسعه خراسان شمالی هموار شود.

پیش از این رییس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی گفته بود، موافقت های لازم برای ایجاد دانشکده پزشکی از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری کسب شده است و برنامه ریزی ها برای تامین امکانات و تجهیزات این دانشکده در حال انجام است.

حدود ۱۰ هزار و ۳۵۰ نفر در واحد دانشگاه های آزاد خراسان شمالی در ۱۶۰ رشته دوره دکتری، کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی مشغول به تحصیل هستند.

دانشکده های این واحد آموزشی شامل دانشکده فنی و مهندسی، علوم پایه و انسانی، دانشکده پرستاری و مامایی و دانشکده مهارت و کارآفرینی است.

۲۸ هزار دانشجو دختر و پسر در ۳۳ مرکز شامل دانشگاه‌های دولتی، آزاد، غیر انتفاعی، پیام نور، فنی و حرفه ای، جامع علمی و کاربردی و فرهنگیان تحصیل می کنند.

از مجموع زیر نظام های آموزش عالی این استان چهار دانشگاه دولتی، چهار واحد آزاد اسلامی، پنج مرکز فنی و حرفه ای، هفت مرکز علمی و کاربردی، سه مرکز وابسته به دستگاه های اجرایی، هشت واحد پیام نور و ۲ موسسه غیر انتفاعی هم اینک جذب دانشجو دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha