۳ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۱۶
کد خبرنگار: 934
کد خبر: 84952246
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

حوزه بهداشت و درمان آستارا در دولت سیزدهم ارتقا یافت

آستارا- ایرنا- فرماندار آستارا با اشاره به اقدامات صورت گرفته در یک سال و نیم گذشته گفت: دولت سیزدهم از زمان روی کار آمدن نسبت به ارتقای خدمات و تجهیزات در حوزه بهداشت و درمان در این شهرستان اقدام کرده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عنایت رضایی‌پور روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر بهداشت و درمان آستارا بیان کرد: ساخت سردخانه نگهداری واکسن با اعتبار ۱۸۰ میلیون تومانی ضمن تزریق بیش از ۱۸۰ هزار دز واکسن کرونا به مردم و تجهیز مرکز درمانی شبانه‌روزی لوندویل از جمله اقدامات صورت گرفته از سوی دولت سیزدهم است.

وی افزود: استقرار واحد بیماری هاری در بیمارستان شهید بهشتی، ایجاد بستر مناسب برای ارتقای کیفیت درمان و افزایش رضایت‌مندی مردم در بخش اورژانس بیمارستان شهید بهشتی با پیگیری حضور ۱۱ پزشک اورژانس در بیمارستان گوشه‌ای دیگر از اقدامات قابل توجه دولت در حوزه بهداشت و درمان در آستارا است.

فرماندار آستارا اظهار کرد: نصب دومین دستگاه اکسیژن‌ساز در بیمارستان شهید بهشتی، تامین ۱۳۸ کپسول اکسیژن برای این بیمارستان با کمک خیرین، شهید بهشتی و دریافت مجوز یک دستگاه آمبولانس جدید برای این شهرستان که در آینده نزدیک به مجموعه بهداشت و درمان اضافه خواهد شد، بخش دیگری از اقدامات دولت است.

وی در ادامه با تاکید بر لزوم استفاده بیشتر از ظرفیت خیرین در حوزه بهداشت و درمان اضافه کرد: حضور تجار و خیرین یک ظرفیت مهم برای رفع موانع و مشکلات شهرستان آستارا است و با بهره‌گیری از این ظرفیت می‌توان بسیاری از نواقص را برطرف کرد.

نماینده شهرستان آستارا در مجلس شورای اسلامی نیز در این آیین با اشاره به تلاش مدافعان سلامت برای افزایش سطح سلامت جامعه گفت: هیچ خدمتی بالاتر از نجات انسان‌ها از درد و رنج نمی‌باشد و زحمات شبانه‌روزی کادر درمان قابل تقدیر است.

غلامرضا مرحبا با اشاره به کمبود تجهیزات درمانی در بندر آستارا بیان کرد: کادر درمان در آستارا با دستان خالی به جنگ بیماری‌ها می‌روند که بر همین اساس مشکلات بهداشت و درمان این شهرستان باید در سریعترین زمان ممکن برطرف شود.

وی لزوم تجهیز بیمارستان شهید بهشتی آستارا را مورد تاکید قرار داد و افزود: تجهیزات و امکانات قابل توجهی در چند سال گذشته برای این بیمارستان با پیگیری‌های مداوم دریافت شده است اما کافی نیست و مسئولان استان گیلان باید به طور ویژه این شهرستان مرزی و حساس را مورد توجه قرار بدهند.

دکتر فرید بصیری مقدم در ادامه این آیین مورد تقدیر قرار گرفت و دکتر حسین احمدی به عنوان سرپرست جدید شبکه بهداشت و درمان شهرستان مرزی بندر آستارا معرفی شد.

شهرستان آستارا با جمعیت حدود ۹۵ هزار نفر در منتهی الیه غرب استان گیلان، در فاصله نزدیک به ۱۷۳ کیلومتری رشت و همجوار با کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha