معاون وزیر آموزش و پرورش: ۱۲۰ هزار کلاس در کشور به "کتابخانه کلاسی" مجهز می‌شوند

مشهد- ایرنا -معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش گفت: امسال ۱۲۰ هزار کلاس ابتدایی در مناطق روستایی و عشایری کشور به "کتابخانه کلاسی" مجهز می‌شوند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معصومه نجفی روز پنجشنبه در بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان خراسان رضوی در مشهد افزود: در هفته کتاب به صورت نمادین ۳۲ کتابخانه کلاسی در مناطق روستایی و عشایری کشور رونمایی شده است.

وی ادامه داد: با کمال تاسف مدارس ابتدایی ما کتابخانه ندارند و تأسیس کتابخانه کلاسی در مدارس مد نظر است، طبق برآورد انجام شده برای تاسیس در هر کلاس ۴ میلیون تومان هزینه لازم است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه ۳۶۰ هزار کلاس درس ابتدایی در کشور داریم، اظهار کرد: ۱۲۰ هزار کلاس روستایی و عشایر هدف امسال برای تاسیس کتابخانه کلاسی است که امید داریم خیرین در این زمینه همکاری کنند.

وی با بیان اینکه آثار عمل خیرین مدرسه‌ساز عظیم و وصف ناپذیر است، افزود: توجه به مدرسه‌سازی خوب است اما کیفیت آموزشی هم از اهمیت زیادی برخوردار است.

نجفی گفت: اکنون تعداد هشت هزار و ۳۰۰ کلاس روستایی را به روزترین بسته های زبان آموزی به صورت رایگان مجهز کرده ایم اما برای اجرای آن توسط معلم نیاز به ویدیو پروژکتور است.

وی افزود: در کنار امر خیر مدرسه سازی، تجهیز و امکانات متعددی را هم در مدرسه نیاز داریم که چشم امیدمان به خیرین و نیکوکاران است.

بیست و چهارمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز استان خراسان رضوی امروز با حضور جمعی از نیک اندیشان این حوزه در مشهد برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha