تکریم مردم بهترین سلاح برای حفظ امنیت و آرامش کشور است

مهاباد - ایرنا - امام جمعه مهاباد گفت: در شرایط کنونی تکریم مردم و عدم تبعیض در بین اقشار مختلف جامعه بهترین سلاح برای حفظ امنیت و آرامش کشور است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماموستا عبدالسلام امامی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته مهاباد افزود: اگر از تبعیض و ناعدالتی جلوگیری کنیم امنیت و آسایش کشور روز به روز بیشتر خواهد شد.

وی اضافه کرد: دین اسلام دین رافت و بخشش است و مسوولان کشور نیز باید این رافت را در پیش بگیرند.

امام جمعه مهاباد ادامه داد: در صورتی که تبعیض و تضاد طبقاتی از بین برود، اتحاد و همبستگی بین مردم ایران بیشتر می‌شود و کشور ما از فتنه و آشوب دشمنان در امان خواهد بود.

ماموستا امامی در بخش دیگری از خطبه های نماز جمعه این هفته مهاباد با اشاره به عدالت در دوران صدر اسلام گفت: پیامبر اکرم (ص)، اجازه می‌دادند که مخالفان هم درخواست‌ها و مشکلات خود را بیان کنند و اگر حق با آنها بود، آن را قبول می‌کردند.

وی اظهار کرد: در دوران رسالت پیامبر اسلام (ص)، هیچ انسانی بدون محاکمه و دادگاهی زندانی یا مجازات نمی‌شد و همین امر باعث می‌شد که حتی دشمنان اسلام هم به سمت دین خدا تمایل پیدا کنند.

وی با بیان اینکه لازمه امنیت در جامعه عدالت است، تاکید کرد: امنیت از نعمت‌هایی است تا زمانی که آن را از دست نداده‌ایم قدر آن را نمی‌دانیم و در صورتی که این نعمت از بین برود، جبران و تحقق دوباره آن بسیار سخت و هزینه‌های زیادی لازم دارد.

نماز جمعه مهاباد در مسجد جامع این شهر که به «مزگوت سوور»، مشهور است، اقامه می‌شود. این مسجد یکی از قدیمی‌ترین مسجد این شهرستان و از زیباترین آثار معماری دوره صفوی در شمال‌غرب کشور به شمار می‌رود که در سال ۱۳۴۸ با شمارهٔ ثبت ۸۸۲ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان ‌غربی واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha