سمنان با پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز در جام جهانی غرق در شادی و غرور شد

سمنان - ایرنا - مردم سمنان پس از پیروزی غرورآفرین تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز در جام‌جهانی ۲۰۲۲ با حضور پرشور در خیابان‌ها به جشن و پایکوبی پرداختند.

تیم ملی فوتبال ایران عصر جمعه در دومین بازی خود در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، ولز را با نتیجه ۲ بر صفر شکست داد و برگ زرینی در افتخارات ایران ثبت کرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم سمنان پس از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران مقابل ولز با حضور با شکوه در نقاط مختلف شهر از جمله بلوار قائم و میدان هفت تیر پیروزی تیم ملی کشورمان را جشن گرفتند و این شور و شوق برای دقایقی از شبکه‌های تلویزیونی سراسری نیز پخش شد.

سمنانی‌ها لحظاتی پس از پیروی غیورمردان ملی‌پوش فوتبال با پرچم‌های سه‌رنگ جمهوری اسلامی به خیابان‌ها آمدند و شادی کردند.

در این بین، حضور دختران و پسران خردسال و نونهال در شادی و غرور پیروزی ملی‌پوشان فوتبال و شعارهای حمایتی آنان از تیم ملی فوتبال کشورمان بسیار قابل توجه بود.

در سایر شهرستان‌های استان سمنان از جمله شاهرود نیز مردم شادمان از پیروزی تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برای ابراز احساسات و جشن و پایکوبی به خیابان‌ها آمدند.

مردم استان سمنان باردیگر نشان دادند در عرصه‌های مختلف یار و یاور نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و قدردان تلاش‌های دلاورانه ملی‌پوشان فوتبال کشورمان هستند.

بر اساس سرشماری عمومی نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ از سوی مرکز آمار کشور، جمعیت استان سمنان با هشت شهرستان، ۷۰۲ هزار و ۳۶۰ نفر است.

بر این پایه، شهرستان‌های سمنان و شاهرود هر یک بیش از ۲۰۰ هزار نفر، دامغان نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر، گرمسار ۸۰ هزار نفر، مهدیشهر ۵۰ هزار نفر، میامی ۴۰ هزار نفر، سرخه ۲۰ هزار نفر و آرادان ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

سمنان که دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است که با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha