استاندار مازندران:حمل بار هوایی(کارگو) تاثیر جدی بر اقتصاد استان دارد

نوشهر- ایرنا- استاندار مازندران با اشاره به مزیت های حمل بار هوایی(کارگو) گفت: حمل بار هوایی به عنوان یکی از بهترین راه های ترانزیت کالا مطرح است و تاثیر جدی بر اقتصاد این استان دارد.

به گزارش ایرنا، سیدمحمود حسینی‌پور روز شنبه در حاشیه صبحگاه مشترک در دانشگاه نیروی دریایی امام خمینی(ره) نوشهر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: حمل بار هوایی (کارگو) مسیر جدیدی برای ترانزیت محصولات صادراتی از مازندران به شمار می آید که به طور قطع باید شرایط برای برخورداری مناسب از آن فراهم شود.

وی ادامه داد: حمل بار هوایی (کارگو) یکی از بهترین راه های به لحاظ سرعت و امنیت برای ترانزیت کالا به ویژه برای مازندران است که می تواند در حوزه صادرات گل و گیاه، موادغذایی و مرکبات که تاثیر جدی بر اقتصاد مازندران بگذارد.

وی با اشاره به اهمیت زیاد حمل بار هوایی(کارگو) در این استان تصریح کرد: موضوع کارگو با جدیت در دستور کار قرار دارد تا مشکلات که حمل بار هوایی با آن مواجه است رفع شود.

استاندار مازندران اظهارداشت: با فعال شدن حمل بار هوایی (کارگو)، مازندران که با نداشتن مرز زمینی برای انتقال کالا به کشورهای دیگر مجبور به بهره گرفتند از استان های همجوار است که این وضعیت موجب افزایش مسافت و زمان شده و مانع بسیاری از کالاهای صادراتی است رفع می شود و شتاب توسعه اقتصادی مازندران که جزو اولویت های نخست دولت سیزدهم است محقق خواهد شد.

حسینی پور به سوبسید(یارانه) که دولت برای حمل بار هوایی (کارگو) گذاشته است اشاره و اضافه کرد: با پیگیری های که در حال انجام است به زودی مازندران از آن نیز بهره مند خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: نخستین پرواز محموله ارسالی حمل بار هوایی(کارگو) استان با توجه به برنامه ریزی ها و انجام مقدمات آن از سوی مجموعه صادرکنندگان استان و بازرگانی مازندران انجام می شود.

استاندار مازندران:حمل بار هوایی(کارگو) تاثیر جدی بر اقتصاد استان دارد

کارگو یا خدمات حمل بار هوایی به محموله های باری گفته می شود که با بهره گیری از ناوگان هواپیمایی منتقل می شود و در این میان، بخشی از صادرات به کشورهای مقصد از این طریق شکل می گیرد.
آرزوی داشتن خطوط منظم حمل بار هوایی موسوم به کارگو بارها بر زبان فعالان اقتصادی مازندران جاری شده و اکنون این پایانه باری با استقرارهواپیما ویژه در فرودگاه بین المللی دشت ناز راه اندازی و استقرار یافته است.

مازندران در تولید ۱۷ محصول کشاورزی اکنون رتبه اول کشور را دارد و برای مقابله با انباشت تولید، صادرات و ارسال کالا به نقاط مختلف جهان و کشور می تواند از حمل و بار هوایی(کارگو) بهره لازم را ببرد.

مازندران با ۲۲ شهرستان، ۳۹ شهرک و ناحیه صنعتی و ۲ هزار و ۳۰۰ واحد تولیدی دارد. حدود ۸۰ هزار نفر به صورت مستقیم در واحدهای تولیدی و صنعتی استان اشتغال دارند و از مجموع ۲ هزار و ۳۰۰ واحد صنعتی استان، ۴۶۱ واحد در بخش ماشین‌آلات و فلزات اساسی، ۱۳۹ واحد در بخش برق و الکترونیک، ۱۱۵ واحد در بخش نساجی، ۴۰۸ واحد در بخش محصولات شیمیایی، ۲۱۶ واحد در بخش سلولزی، ۵۳۰ واحد در بخش کانی غیرفلزی و ۳۶۷ واحد صنعتی نیز در بخش تولید محصولات غذایی مشغول فعالیت هستند. بیشترین سهم واحدهای صنعتی استان نیز متعلق به شهرستان آمل است که حدود ۴۰۰ واحد صنعتی فعال دارد. ۲۶ درصد صنایع فعال استان نیز در شهرستان‌های ساری، بابل و سوادکوه مستقر هستند.
همچنین مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی کشور و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هفت میلیون و ۵۰۰ هزار تن محصولات کشاورزی تولید می کند که ۱۱ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha