۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۴۷
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 84953550
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

۴۰ میلیارد تومان برای تکمیل مجتمع آبرسانی خوشاب سربیشه نیاز است

بیرجند - ایرنا - معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: برای اجرای کامل فاز دوم و سوم مجتمع آبرسانی خوشاب سربیشه ۴۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

منوچهر سالاری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: عملیات اجرایی مجتمع آبرسانی خوشاب سربیشه برای آبرسانی پایدار به ۱۹ روستای مرزی با جمعیت ۹۴۷ خانوار در سال ۱۳۹۴ آغاز شد و فاز نخست آن در راستای آبرسانی روستای «مشوکی و خوشاب» مرداد ۱۳۹۸ به بهره‌برداری رسید.

وی با بیان اینکه عملیات اجرایی فاز دوم این مجتمع برای آبرسانی به ۱۱ روستا با جمعیت ۴۳۹ نفر و با اعتبار ۲۵ میلیارد تومان در دست اجراست، گفت: احداث ۲۷ کیلومتر خط انتقال، سه باب ایستگاه پمپاژ و هزار و ۴۲۰ مترمکعب مخزن از مشخصات فنی فاز دوم طرح است که در حال حاضر ۳۶ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

معاون بهره‌برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: برای احداث این فاز، کمیته امداد امام خمینی(ره) پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان مشارکت داشته و همچنین برای اجرای طرح، تفاهم‌نامه‌ای به مبلغ سه میلیارد تومان با قرارگاه شهید ناصری داریم.

سالاری ادامه داد: از مجموع ۲۷ کیلومتر خط انتقال فاز دوم، تاکنون ۸.۵ کیلومتر لوله‌گذاری انجام شده است.

وی گفت: اجرای فاز سوم این طرح با اعتبار ۱۵ میلیارد تومان هم در قالب قرارداد محرومیت‌زدایی برای خرید تجهیزات و اجرا به قرارگاه شهید ناصری استان محول شده است.

سالاری افزود: در فاز سوم این طرح هم ۶ روستا با جمعیت ۳۳۰ نفر و با اجرای ۲۰ کیلومتر خط انتقال، سه ایستگاه پمپاژ و احداث ۵۷۰ مترمکعب مخزن از نعمت آب برخوردار خواهند شد.

شهرستان سربیشه در ۶۶ کیلومتری بیرجند دارای سه بخش مرکزی، مود و درح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha