استاندار: پروژه های بیمارستانی البرز طبق زمانبندی گشایش یابد

کرج - ایرنا - استاندار البرز با اشاره به وجود ۶ بیمارستان در دست تکمیل در این استان گفت: این پروژه ها باید طبق زمانبندی تکمیل و گشایش یابد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی عبداللهی روز شنبه در نشست بررسی روند پیشرفت پروژه های بیمارستانی استان البرز به بررسی روند پیشرفت بیمارستان های دولت و خصوصی شهرستان فردیس و بیمارستان سید الشهدا (ع) در کرج پرداخت و افزود: براین اساس دانشگاه علوم پزشکی، مشاور و پیمانکار پروژه ها باید زمانبندی دقیق از روند اجرای پروژه ها طی مراحل مختلف ارائه دهند.
وی ادامه داد: بر این اساس مشکلات و موانع امور پروژه ها احصا می شود و تدابیر لازم برای تسریع در آن اتخاذ خواهد شد.
عبداللهی گفت: دانشگاه علوم پزشکی استان البرز باید با اهتمام، جدیت و مسوولیت پذیری بیشتری نسبت به تکمیل پروژه های حوزه خود اقدام کند چراکه چاره اندیشی و ارایه راهکارهای رفع موانع به عهده این اداره است.
وی افزود: تعامل سازنده بین مسوولان مربوطه و نظارت دقیق بر پروژه ها، مورد انتظار است چراکه استانداری البرز در جایگاه نظارتی و ستادی خود تمام تعهداتش را حتی بیشتر از وظایف، انجام داده است.
استاندار البرز تاکید کرد: همچنان نیز روند امور را رصد می کنم و هیچ گونه کم کاری و اهمال کاری در این زمینه را نخواهم پذیرفت.

استاندار: پروژه های بیمارستانی البرز طبق زمانبندی گشایش یابد

۱۸ فروردین ماه امسال همزمان با سفر رییس جمهور به استان البرز ۶۵۰ میلیارد تومان اعتبار برای تکمیل بیمارستان نیمه کاره فردیس اختصاص یافت.

عملیات ساخت این بیمارستان در شهرستان ۷۰۰ هزار نفری فردیس که از داشتن یک تخت بیمارستان دولتی محروم است، از حدود ۱۱ سال پیش شروع کلید خورد، اما در گذر این سالها ، به دلایل مختلف از جمله کمبود اعتبار و بروز برخی مشکلات فنی، این پروژه درمانی بارها متوقف شد.

با پیگیری های انجام شده ، مساحت زمین بیمارستان فردیس از ۱۷ هزار متر مربع به ۲۷ هزار مترمربع افزایش یافته و زیربنای بیمارستان با مجموع طبقات آن به ۲۱ هزار متر مربع می‌رسد.

این بیمارستان شامل پنج طبقه در قالب سه بلوک و به صورت عمومی (جنرال) ساخته شده است .

معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساختمان های دولتی و عمومی کشور نیز در ۱۸ فروردین ماه سال جاری در جریان سفر رییس جمهور به استان البرز گفته بود، بیمارستان نیمه کاره سیدالشهدا (ع) کرج به ظرفیت ۲۶۰ تختخواب با همت دولت سیزدهم تکمیل می شود.

این بیمارستان هم اکنون ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که در سفر رئیس جمهور به استان البرز اعتبار ویژه برای تکمیل آن دیده شده است.

تلاش ها بر این است تا این بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی ظرف یک سال و نیم آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.

با حمایت دولت و همراهی بخش خصوصی امروز کارگاه های متعدد در بخش درمانی این استان فعال است  که  امسال ۶ بیمارستان دولتی شامل ۲۸۲ تختخوابی فردیس ، ۱۰۰ تختخوابی کمالشهر، ۶۴ تختخوابی شهر جدید مهستان ، ۶۴ تختخوابی شهرستان فردیس ، ۳۲ تختخوابی شهرستان طالقان و  ۲ بیمارستانی خصوصی به اسامی  ۱۰۰ تختخوابی «به آفرین» و  ۲۰۰ تختخوابی آرین فردیس  و بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی آرام  در دست تکمیل قرار گرفت  که به تازگی بیماریتان ۱۰۰ تختخوابی آرام  در کرج پیش به بهره برداری رسید . 
در مجموع  این ۶ بیمارستان دولتی و خصوصی دارای  یک هزار و۲۰۰ تخت هستند  که ۲ بیمارستان آنها در شهرستان محروم فردیس به بیماران خدمات خواهند داد.

 همچنین طبق برنامه ریزی با مشارکت بخش خصوصی قرار است یک هزارو۳۰۰ تخت بیمارستانی دیگر  در  استا البرز در سال آینده در دست ساخت و بهره برداری قرار  گیرد.

 از مجموع کسری ۲ هزار و ۵۰۰ تخت بیمارستانی استان ضمن راه اندازی یک هزارو ۲۰۰ تخت آنها تا اوایل سال آینده ، تعداد یک هزارو۳۰۰ تخت  دیگر با برنامه ریزی علمی و عملی تا پایان سال آینده  با مشارکت بخش خصوصی در البرز ساخته می شود.

اکنون استان البرز دارای ۱۷ بیمارستان فعال با چهار هزارو ۵۰۰ تخت است که پاسخگوی نیاز جمعیت استان نیست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha