اهداف برنامه ششم توسعه در پوشش اینترنتی روستاهای آذربایجان غربی محقق شد

ارومیه - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: اهداف برنامه ششم توسعه کشور در خصوص پوشش اینترنت پرسرعت در ۸۰ درصد روستاهای استان محقق شده است.

قاسم جلیلی نژاد روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: سعی داریم با وجود موانع پیش روی روند توسعه در این بخش، این رقم را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

وی اضافه کرد: البته این رقم در شهرستان های مختلف، متفاوت است به طوری که در شهرستان ارومیه ۹۱ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار به اینترنت پرسرعت متصل هستند.

جلیلی نژاد یادآور شد: برنامه ریزی ما در مرکز استان، رسیدن به بیش از ۹۵ درصد تا پایان سال جاری و ۱۰۰ درصد تا پایان شهریور سال آینده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی ادامه داد: دومین اولویت توسعه ای در حوزه ارتباطات آذربایجان غربی، گسترش فیبر نوری و اینترنت پهن باند در ۸۰ درصد خانوارها و ۱۰۰ درصد کسب و کارها در استان است که تا سه سال آینده این هدف گذاری هم محقق خواهد شد.

جلیلی نژاد همچنین گفت: یکی از مهمترین اولویت های دولت در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات، ارائه خدمات دستگاه های اجرایی از طریق پنجره واحد خدمات است که باید تا پایان دی امسال (حدود ۲ ماه آینده) همه دستگاه‌ها به پنجره ملی خدمات دولت هوشمند متصل شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha