۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84953705
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سامانه بارشی تا یکشنبه در کردستان فعال است

۵ آذر ۱۴۰۱، ۱۳:۲۳
کد خبر: 84953705
سامانه بارشی تا یکشنبه در کردستان فعال است

سنندج- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان گفت: سامانه فعال بارشی که از صبح روز جمعه در استان آغاز شد تا اوایل فردا (یکشنبه) ادامه دارد.

علی پناهی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بارش ها امروز بیشتر بخش غربی استان از جمله مریوان، بانه و سروآباد را در بر می گیرد و پیش بینی می‌شود بین ۱۰ تا ۱۵ میلی‌متر بارش داشته باشیم، ضمن اینکه بارش‌ها در قبل از ظهر روز یکشنبه بصورت پراکنده و احتمالی خواهد بود.

وی با بیان اینکه از بعدازظهر روز یکشنبه تا صبح چهارشنبه هوای استان پایدار خواهد بود، گفت: پیش‌بینی می‌شود دمای هوای استان در اوایل روزهای دوشنبه و سه‌شنبه روند کاهشی داشته باشد و شرایط بخبندان بر استان حاکم شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی کردستان در مورد وضعیت بارش ها در ۲۴ ساعت گذشته گفت: مریوان با ۵۰ میلی متر بارندگی در شبانه‌روز گذشته بیشترین بارش را در استان به نام خود ثبت کرد.

به گفته وی پس از مریوان، روستای سلین در سروآباد ۳۷ میلی‌متر، موچش ۳۶ میلی‌متر، سروآباد ۳۱ میلی‌متر، حاجی ممدان ۳۱ میلی متر، بانه ۲۷ میلی‌متر، کامیاران ۱۹ میلی‌متر، دهگلان ۱۸ میلی‌متر، سقز ۱۲ میلی‌متر، سنندج ۱۱ میلی‌متر، هزارکانیان ۹ میلی‌متر، قاملو هفت میلی‌متر، گل تپه، بابارشانی و زرینه هر کدام ۶ میلی‌متر، بیجار پنج میلی متر و قروه سه میلی متر بارش داشته است.

پناهی اظهار داشت: در شبانه روز گذشته بابارشانی با ۱۶ درجه سانتی‌گراد و زرینه با یک درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و سردترین نقطه استان بوده‌اند، دمای هوای سنندج نیز بین هفت و ۱۲ در نوسان بوده است.

اداره کل هواشناسی کردستان دارای ۲۲ ایستگاه هواشناسی شامل ۹ ایستگاه سینوپتیک (هر ساعت یک بار تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود) و ۱۳ ایستگاه اقلیم‌شناسی، ۷۹ ایستگاه باران‌سنجی و سه ایستگاه جاده‌ای است و این ایستگاه‌ها در طول شبانه روز پارامترهای هواشناسی را اندازه‌گیری، ثبت و مخابره می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha