۸ شهرستان چهارمحال و بختیاری در وضعیت آبی کرونا قرار گرفتند

شهرکرد- ایرنا- مدیر روابط عمومی و اطلاع‌رسانی دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد گفت: براساس تازه‌ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی رنگ‌بندی آبی کرونا در استان به هشت شهرستان رسید.

به گزارش ایرنا، سید علی درخشان روز شنبه با اعلام این خبر افزود: از چهارم آذرماه بر اساس اعلام وزارت بهداشت شهرستان‌های اردل و کیار به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد و شهرستان‌های شهرکرد، بروجن، بن، سامان، فارسان لردگان، خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت آبی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه در هفته گذشته شهرستان‌های اردل، سامان، کیار و کوهرنگ به لحاظ شیوع کرونا در وضعیت زرد قرار داشتند، گفت: در زمان حاضر هیچ شهرستانی در این نقشه در وضعیت قرمز و نارنجی قرار ندارد.

درخشان اظهار داشت: با توجه به کاهش چشم‌گیر آمار مراجعین مراکز درمانی و مبتلایان به کرونا در استان دانشگاه علوم پزشکی استان ، ولی همچنان تداوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی برای پیشگیری از بروز و اوج گیری شیوع بیماری های ویروسی فصلی الزامی است.

درخشان افزود: از تاریخ ۲۵ آبان‌ماه تا ۲ آذرماه روزانه پنج نفر به مراکز درمانی مراجعه کردند که در این مدت ۲ نفر بستری شدند و فوتی ناشی از کرونا در استان در هفته گذشته ثبت نشده است.

وی اظهارداشت: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون یکهزار و ۸۶۵ نفر به دلیل ابتلا به کرونا فوت کردند.

به گزارش ایرنا، وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر ۱۰۰هزار نفر دست کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در مراکز درمانی بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان یکصد هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می شوند به این معنا است که در آنجا بستری روزانه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان ۱۰۰هزار نفر جمعیت است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha