قاضی عسکر: بهترین مکان برای پیوند دین و علم مراکز علمی و حوزه‌های علمیه است

شهرری - ایرنا - تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) گفت: امروز باید با اتکا به جوانان نخبه و آگاه میان دین و علمِ روز پیوند برقرار کنیم، بهترین محل برای ایجاد این پیوند مراکز علمی، حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش ایرنا از خبر روز یکشنبه پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم (ع) حجت الاسلام سید علی قاضی عسکر در جلسه هم اندیشی توسعه مهارت های دانش بنیان که با حضور استادان بسیجی دانشگاه در تالار شیخ مفید (ره) دانشگاه قرآن و حدیث شعبه تهران برگزار شد، بر آگاهی بخشی به جوانان از جامعیت و ابعاد گوناگون دین اسلام تاکید و خاطرنشان کرد: اسلام علمی را ترویج می کند که نافع و سودمند باشد و به درد مردم و جامعه بخورد.

وی ضمن گرامیداشت هفته بسیج با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب بر پیوند صنعت و دانشگاه اظهار داشت: مهمترین کارکرد مراکز علمی کشور پیوند زدن علم و دین باید باشد.

رئیس مؤسسه علمی فرهنگی دارالحدیث افزود: علم به تنهایی نمی تواند برای کشور راهگشا باشد از این رو پیوند علم و مهارت های عملی و پرداختن به امور فنی و حرفه بسیار حائز اهمیت بوده و امروز می بینیم نتیجه این نگاه رهبری سبب ایجاد هشت هزار شرکت دانش بنیان و رشد روزافزون این مراکز بوده است.

حجت االاسلام قاضی عسکر ادامه داد: در هیچ یک از ادیان و مذاهب به مقوله علم و دانش به اندازه اسلام پرداخته نشده و در فرهنگ اسلام نیز دایره علوم محدود نیست مگر در علومی که برای حیات بشر مضر است.

وی گفت: با توجه به ضریب هوشی بالای ایرانیان اگر دولتمردان و مسئولان کمک کنند و راه حرکت و پیشرفت را برای مراکز مهارتی و فنی و حرفه ای و دانش بنیان هموار سازند در آینده شاهد تحول بزرگی در حوزه های مختلف کشور خواهیم بود.

توجه به فلسفه زیارت سبب تحول روحی و اخلاقی می شود

تولیت آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) در همایش کارکنان شهرداری استان تهران که در تالار شیخ صدوق(ره) این آستان مقدس برگزار شد، به ایراد سخنرانی پرداخته و با اشاره به اهمیت تاریخی منطقه ری اظهار داشت: این منطقه براساس نقل مورّخین در گذشته بالغ بر چند میلیون نفر جمعیت داشته و دیار علم و ادب بوده و بسیاری از چهره های جهان تشیع همچون مرحوم شیخ کلینی(ره) و شیخ صدوق(ره) در این شهر می‌زیسته‌اند.

وی با اشاره به آثار تاریخی، فرهنگی و مذهبی فراوان شهرستان ری افزود: تعداد زیادی امامزاده در ری مدفون هستند و حدود ۴۰ اثر تاریخی ثبت شده در این شهرستان از دیگر جاذبه های این منطقه است.  

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر، آستان مقدس حضرت عبدالعظیم(ع) را مهمترین بقعه و مرکز فرهنگی مذهبی شهرستان ری برشمرده و تصریح کرد: حضرت عبدالعظیم(ع) عالمی برجسته، اسلام شناسی حقیقی و محدثی والامقام بود که عرضه دین ایشان خدمت امام هادی(ع) و مهر تأیید آن امام همام با بیان عبارت (اَنت ولیّنا حقا) بر اعتقادات ایشان از امتیازات مهم آن ولی خدا بوده است.

وی افزود: حضرت امام هادی(ع) به یکی از اهالی ری که خدمت ایشان رسیده بودند فرمودند: اگر قبر عبدالعظیم را که پیش شماست زیارت می کردی، مانند کسی بودی که حسین بن علی(ع) را زیارت کرده باشد؛ این روایت نیز نشان از مقام رفیع آن امامزاده جلیل القدر دارد.

حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسکر ابراز داشت: بسیاری از علما و بزرگان علمی، سیاسی و فرهنگی کشور مانند مرحوم آیت الله شاه آبادی، شیخ ابوالفتوح رازی، ستارخان، شیخ محمد خیابانی، طیب حاج رضایی و... در این آستان مقدس مدفون هستند که این امر نیز از امتیازات این بارگاه معنوی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha