خرید زمین برای جانمایی آرامستان جدید تهران در حال انجام است

تهران - ایرنا - رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه خرید زمین برای جانمایی بهشت زهرا (س) و آرامستان جدید تهران در حال انجام است گفت: پس از پایان اقدامات اطلاع رسانی انجام خواهد شد.  

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی چمران روز یکشنبه در یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران در جمع خبرنگاران موضوع جانمایی آرامستان جدید تهران را عنوان کرد.

چهارم آبان نیز جواد تاجیک مدیرعامل سازمان بهشت زهرا (س) از افتتاح نخستین آرامستان جدید تهران در سال آینده خبر داده بود و گفته بود که برای ایجاد آرامستان‌ها جدید نیز اقدامات خوبی درحال انجام است که اولین آن تا ۶ ماه آینده به بهره‌برداری خواهد رسید.

نمای ساختمان‌های پایتخت از یکنواختی خارج می شود

رئیس شورای اسلامی شهر تهران از تدوین لایحه برای خارج شدن نمای ساختمان‌ها از یکنواختی توسط شهرداری تهران خبر داد و گفت که این اقدام برای جلوگیری از یکنواخت بودن ساختمان‌های تهران پیشنهاد شده است.

چمران افزود: عقب رفتگی و پیش رفتگی‌هایی پیش‌بینی شده تا نماسازی بهتر انجام شود و امتیازاتی برای آن در نظر گرفته شده است برای مثال اگر ۲ طبقه به صورت ایوان ساخته شود زیربنا لحاظ نخواهد شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه این لایحه دست معماران را باز می‌گذارد که در نماسازی از احجام استفاده کنند، تاکید کرد: ساختمان‌هایی که طراحی می‌شود، مشمول این لایحه خواهند شد. این پیشنهاد مثبت و عملیاتی است و می‌تواند کارایی داشته باشد البته این طرح تنها به دلیل ایجاد تنوع خواهد بود که به معماری ایرانی نیز در این راستا دست خواهیم یافت همچنین کمیسیون نما دقت خوبی دارد و تنوعی ایجاد شده که در سطح شهر شاهد آن هستیم.

وی با بیان اینکه اولین دستور جلسه امروز شورا ارائه گزارش نظارتی از طرح های حمل و نقل شهر تهران است، افزود: حضور معاونت حمل و نقل و ترافیک در شورا نیز به دلیل ارائه گزارش ۶ ماهه است.

چمران خاطرنشان کرد: گزارش‌هایی از بخش‌های مختلف آماده شده که در شورا ارائه خواهد شد ممکن است پایان پاییز نیز گزارش سه ماهه ارائه شود زیرا فعالیت‌ها در این فصل بیشتر است.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور یکصد و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران ضمن گرامیداشت هفته بسیج گفت: تلاش ۷۰ روزه بسیجیان در شهر تهران قابل تقدیر است.

چمران با بیان اینکه پنج شنبه گذشته شوراهای اسلامی مراکز استان‌ها در اصفهان گردهم آمدند افزود: بودجه سال ۱۴۰۲ کشور و برنامه هفتم توسعه کشور در این جلسه بررسی شد.

پیروزی تیم ملی فوتبال دل ملت ایران را شاد کرد

وی با اشاره به پیروزی تیم ملی ایران مقابل کشور ولز در جام جهانی قطر نیز گفت: این پیروزی دل ملت ایران را شاد کرد و امیدواریم این موفقیت‌ها همچنان ادامه یابد که قطعا با همدلی مردم به این موفقیت‌ها دست خواهیم یافت البته عده‌ای از این موضوع ناراحت شدند و این نشان می‌دهد که دلسوز ما نیستند بلکه دشمنان واقعی ملت ایران هستند.

رئیس شورای شهر تهران افزود: دشمنان این موضوع را مطرح کردند که چرا بازیکنان پس از پیروزی شادی کردند و جالب است که می‌گویند مردم این را نمی خواستند؛مردم کلمه مظلومی است و برخی نابجا از کلمه مردم استفاده می‌کنند؛ مردم همان کسانی هستند که پس از پیروزی ایران در جام جهانی شادی کردند، کسانی که در ۱۳ آبان به خیابان ها آمدند و در حماسه میلیونی شرکت کردند مردم شادی کردند و آنها از این شادی ناراحت شدند.

وی خاطرنشان کرد: این کمال حماقت عده‌ای است که می‌خواهند خود را طرفدار ایران نشان دهند. مردم ایران به خوبی آنها را شناختند و کسانی که فریب خوردند، متوجه شدند که مسئله چیست و آنها آزادی، استقلال و یکپارچگی ایران را هدف گرفته‌اند.

فرایند صدور پروانه و ساخت هتل در محله نفرآباد آغاز شده است

عضو هیات رئیسه شورای اسلامی شهر تهران از کلنگ زنی طرح‌های خدماتی در محله نفر آباد خبر داد و گفت: فرایند صدور پروانه در این محله آغاز شده است.

جعفر بندی شربیانی با ارائه گزارشی از وضعیت محله نفرآباد در منطقه ۲۰ با بیان اینکه طرحی با نظر مردم در راستای رونق محله تاریخی نفرآباد تصویب شد، افزود: کلنگ زنی چند طرح خدماتی توسط سازمان نوسازی شهرداری تهران انجام و فرایند صدور پروانه نیز آغاز شد و امیدواریم این طرح‌ها به‌زودی در یک زمان کوتاه باعث رونق و احیای محله شود.

وی با بیان اینکه این فرایند را ادامه خواهیم داد، تاکید کرد: ساخت ۳۳۶ واحد مسکونی، بازگرداندن هویت ایرانی و اسلامی به محله نفرآباد همچنین بازگرداندن شور زندگی و حیات به محله پس از ۳۰ سال عقب ماندگی از جمله اقدامات در این منطقه بوده است.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران نیز با بیان اینکه این محله ارزش فرهنگی بالایی دارد، تاکید کرد: شهرداری به مردم در طراحی ساختمان‌های این محله کمک کند که زیبنده این محله که در جوار حرم حضرت عبدالعظیم قرار دارد، باشد.

همچنین شهردار منطقه ۲۰ تهران با بیان اینکه محله نفرآباد ۵۰۰ پلاک دارد، گفت: ۲۰۰ پلاک پیش از این تملک شده بود که مابقی نیز تملک خواهد شد و حتما به ساخت و ساز با کیفیت و با معماری ایرانی و اسلامی توجه خواهیم کرد.

محمد ناظم رضوی با بیان اینکه شاهد حضور خیران و تولیت آستان مقدس حرم حضرت عبدالعظیم (ع) هستیم، افزود: یک هتل توسط شهردار تهران در این محله کلنگ زنی شده که پیمانکاران آن شرکت‌های اجرایی بنیاد مسکن هستند.

وی تاکید کرد: طرح مترو خط ۶ در ایستگاه حرم مطهر در بخشی از محله نفرآباد قرار دارد و انتظار می‌رود که رقمی به صورت حداقلی در این مسیر در نظر گرفته شود تا بتوان طرح‌های منطقه را پیش برد.

شهردار منطقه ۲۰ با بیان اینکه هشت طرح در محله نفرآباد اجرا می‌شود، گفت: پارکینگ محله‌ای یکی از طرح‌های این منطقه است که قابلیت تسری به سایر مناطق شهر تهران را دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha