ساخت بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سیدالشهدا (ع) کرج از رکود خارج شد

کرج - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز اعلام کرد: با تزریق اعتبار از محل سفر رییس جمهور به استان البرز ، ساخت بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سیدالشهدا (ع) کرج از رکود خارج شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، احمد افضلی روز یکشنبه در حاشیه بازدید استاندار البرز از روند تکمیل بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سید الشهدا کرج افزود: تلاش ها بر این است که این بیمارستان ظرف یک سال و نیم آینده تکمیل و به بهره برداری برسد.
وی در خصوص مشخصات فنی این پروژه که هم اکنون ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد ، افزود:  بیمارستان سیدالشهدا (ع ) در زمینی به مساحت ۳۵ هزار و ۶۳۳ متر مربع از ۲ بخش ساختمان اصلی و الحاقی و محوطه تشکیل شده است.
سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز بیان داشت: مساحت زیربنای ساختمان اصلی ۱۷ هزار و ۹۲۴ متر مربع و در هشت طبقه شامل زیر زمین، همکف و ۶ طبقه است.
افضلی، مساحت ساختمان الحاقی بیمارستان را چهار هزار و ۳۷۲ متر مربع عنوان کرد و گفت: در مجموع مساحت این بیمارستان ۲۲ هزار و ۲۹۵ مترمربع خواهد بود.
وی با اشاره به مبلغ قرارداد این پروژه نیز خاطر نشان کرد: اعتبار این پروژه در حدود ۱۱۶ میلیارد تومان است که تاکنون در قالب؛ ۴۰ میلیارد تومان اسناد ۱۸ میلیارد تومان نقدی و ۱۰ میلیارد تومان از محل ارزش افزوده تخصیص یافته است.

 بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی سیدالشهدا (ع) کرج  از رکود خارج شد

البرز سه هزار و ۶۴ تخت بیمارستانی دارد که نسبت به میانگین کشوری خیلی کمتر است که باید به شاخص ۱.۷درصد افزایش یابد.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی در ۱۸ فروردین در جریان سفر رییس جمهور به استان البرز در در نشست شورای اداری استان البرز گفت : باتوجه به پایین بودن سرانه های بهداشتی البرز و با نظر معاون اول رییس جمهور قرار شد ۱۵۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ۲۶۰ تختخوابی فردیس اختصاص داده شود که با اختصاص این بودجه این بیمارستان تا سه ماه آینده تجهیز و به بهره برداری خواهد رسید.

همچنین بنا به گفته وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی مقرر شد ۳۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل بیمارستان سیدالشهدا(ع) کرج و ۱۰ میلیارد تومان برای تکمیل محل نشست و برخاست و آشیانه بالگرد امدادی و ۲۰ میلیارد تومان نیز برای تکمیل بیمارستان هشتگرد اختصاص داده شود.

اختصاص ۱۰ میلیارد تومان برای پایگاه های اورژانس بین جاده ای، ۲۰۰ میلیارد تومان برای بیمارستان ۱۰۰ تختخوابی کمالشهر و تکمیل آن تا سال ۱۴۰۲ و تسریع در صدور مجوز کمیسیون ماده ۲۳ و تامین اعتبار لازم برای احداث بیمارستان و اختصاص ۳۰ میلیارد تومان دیگر نیز برای تکمیل و تجهیز بیمارستان های استان از دیگر مصوبات سفر رییس جمهور به استان البرز در حوزه بهداشت و درمان بود.

اکنون استان البرز دارای ۱۷ بیمارستان دولتی ، خصوصی و تامین اجتماعی با سه هزار و ۶۴ تخت فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha