ساخت کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی مشهد در مرحله انتخاب پیمانکار است

مشهد- ایرنا- مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: بین ۵۰ تا ۸۰ درصد خاک و نخاله و ضایعات ساختمانی شرایط برگشت به چرخه مصرف را دارد از این رو ساخت کارخانه بازیافت نخاله های ساختمانی این شهر در دستور کار قرار گرفت و هم اکنون در مرحله انتخاب پیمانکار است.

مسعود رضوی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با توجه به ارتقای بهداشت محیط زیست شهری و مبارزه با آلودگی های محیطی و بیماری های مرتبط با خاک و نخاله های ساختمانی نظیر سالک و دفع جوندگان، حیوانات موذی و ناقل بیماری و حفظ سیما و منظر شهر مشهد ایجاد کارخانه بازیافت ضایعات ساختمانی دارای اهمیت است.

وی اضافه کرد:هم اینک روزانه ۱۶ هزار تن انواع پسماندهای ساختمانی در مشهد تولید می‌شود که این میزان در سال گذشته ۲۰ هزار تن بود و تولید انواع پسماندهای ساختمانی در این کلانشهر در سال جاری نسبت به سال قبل ۲۰ درصد کاهش یافته است.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری مشهد گفت: کاهش تولید ضایعات ساختمانی ارتباط مستقیم با کاهش ساخت و سازها دارد و کاهش تولید پسماندهای ساختمانی از سیاست های راهبردی شهرداری مشهد است.

نخاله‌ های ساختمانی، مواد زائد جامدی هستند که از طریق ساخت، تعمیر، نوسازی یا تخریب سازه‌ ها، اعم از راه‌ ها، ساختمان‌ ها، مجتمع‌ های مسکونی، اداری، تجاری و نظایر آن ایجاد می‌ شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha