۶۸۰ نفر - شب بی خانمان در گرمخانه های شهرداری مشهد اسکان یافتند

مشهد- ایرنا- معاون اجتماعی و مشارکتهای سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: اسکان ۶۸۰ نفر - شب بی خانمان در گرمخانه خانه سبز شهرداری طی آبان ماه به ثبت رسیده است.

مهدی ابراهیمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: خانه سبز شهرداری مشهد به عنوان محل اسکان متکدیان و کارتن خوابها، پذیرای کارتن خوابها و افراد بی خانمان برای اسکان شبانه است.

وی اضافه کرد: این مجموعه هر شب ظرفیت پذیرش ۲۰۰ نفر را دارد اما کارتن خوابها رغبتی به مراجعه و اسکان شبانه در این مرکز را ندارند و در آبان ماه امسال به طور متوسط شبانه بین ۲۰ تا ۳۵ نفر پذیرش شدند که کمتر از ۱۰ نفر از پذیرش شدگان زن و بقیه مرد هستند.

معاون اجتماعی و مشارکتهای سازمان اجتماعی و فرهنگی شهرداری مشهد گفت: گشتهای شهرداری نیز هر شب به پاتوق تجمعی کارتن خوابها مراجعه و برای انتقال متقاضیان به خانه سبز اقدام می کنند.

ابراهیمی افزود: یک وعده غدای گرم، استحمام، مشاوره، خدمات پرستاری و در صورت نیاز انتقال به مراکز درمانی و استراحت از جمله خدماتی است که در گرمخانه شهرداری ارائه می شود.

وی اضافه کرد: شهروندان می توانند در صورت مشاهده افراد کارتن خواب به خصوص در فصل سرما، از طریق تماس با تلفن ۱۳۷ موضوع را اعلام کنند تا نیروهای گشت شهرداری این افراد را به گرمخانه ها منتقل کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha