قیمت مرغ در آذربایجان‌غربی به کمتر از نرخ مصوب رسید

ارومیه - ایرنا - مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: عرضه گوشت مرغ گرم به وفور در سطح مراکز توزیع و بازار استان در حال انجام است و این کالا در سطح بازار پایین تر از قیمت مصوب عرضه می شود.

امیرعلی کاظمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به اینکه کشتار مرغ به صورت مداوم در سطح کشتارگاه ها در حال انجام است، افزود: نرخ مصوب ستاد تنظیم بازار ۶۳ هزار تومان است که هم اکنون مرغ به قیمت ۴۷ تا ۵۱ هزار تومان در سطح بازار به فروش می شود.

وی با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب های تولید گوشت مرغ در کشور محسوب می شود، ادامه داد: جوجه ریزی مناسب چهار میلیون و ۷۹ هزار قطعه ای در مهرماه سال جاری منجر به تولید هفت هزار تن مرغ گرم در ماه جاری شده است.

کاظمی با اشاره به اینکه در حال حاضر گوشت مرغ، مازاد بر مصرف در استان است، ادامه داد: بیشترین میزان مصرف سرانه گوشت مرغ در استان روزانه ۲۴۰ تا ۲۶۰ تن است.

به گفته مدیر طیور سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی روز گذشته در حدود ۳۲۹ تن گوشت مرغ گرم به بازار عرضه شده و لازم است تا شهروندان هرگونه تخلفات صنفی اعم از گران فروشی، کم فروشی، عدم درج قیمت و رعایت نکردن دستورالعمل‌های بهداشتی، احتکارو سایر موارد را به سامانه های ۱۸۶۶، ۱۲۴ سازمان صمت یا ۱۳۵ تعزیرات حکومتی گزارش دهند.

وی گفت: اکیپ های بازرسی قرارگاه امنیت غدایی در سراسر استان بر سطح بازار اقلام پر مصرف و کالاهای اساسی مردم به صورت شبانه روزی در حال رصد و پایش بازار هستند و با آغاز فعالیت این قرارگاه در حال حاضر شاهد آرامش و ثبات در بازار کالاهای اساسی مردم هستیم.

به گزارش ایرنا آذربایجان غربی دارای ۷۷۰ واحد مرغداری اعم از گوشتی، مرغ مادر، اجداد و تخم گذار است که علاوه برتامین گوشت مورد نیاز استان در این واحد ها سایر استانهای همجوار نیز بخشی از نیاز خود را از این منطقه تهیه می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha