امام جمعه همدان: نحوه هزینه کرد بودجه های فرهنگی مشخص نیست

همدان- ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با اشاره به مشکلات و همراهی‌ نکردن‌ برخی از متولیان در عرصه مسائل فرهنگی گفت: نحوه هزینه کرد بودجه‌های فرهنگی مشخص نیست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، آیت الله حبیب الله شعبانی موثقی روز یکشنبه در نشست اعضای شورای عالی قرآن همدان با بیان اینکه از دهه هفتاد پا بر روی گلوی فرهنگ گذاشته شده است وردیف بودجه مشخصی برای فعالیت‌های قرآنی وجود ندارد افزود: انتظار می رود نهادهایی نظیر اوقاف و امور خیریه به معنای واقعی کلمه در مسیر فعالیت‌های قرآنی همراهی لازم را داشته باشند.

وی تاکید کرد: با توجه به وضعیت بودجه‌ باید در اجرای سند قرآنی اولویت‌ها مد نظر قرار گیرد و در شرایط فعلی اختصاص بودجه در عرصه اجرا ضروری است و این موضوع باید در اولویت آموزش و پرورش و سازمان ورزش و جوانان باشد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان تصریح کرد: در حق فرهنگ جفا شده بر این اساس مشکلاتی در ساختار فرهنگی به وجود آمده که نیازمند اصلاح برخی فرایندها و مشکلات موجود در این حوزه هستیم.

آیت الله شعبانی موثقی یادآوری کرد: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حضور رئیس جمهور، وعده‌ اختصاص بودجه‌ای برای سند فرهنگی داد که برای تحقق آن باید پیگیری های لازم صورت گیرد.

امام جمعه همدان: نحوه هزینه کرد بودجه های فرهنگی مشخص نیست

وی با بیان اینکه فعالان قرآنی مظلوم واقع شدند خواستار حمایت از فعالان و فعالیت‌های قرآنی از سوی نهادهای فرهنگی و متولیان این حوزه شد.

آیت الله شعبانی موثقی با بیان اینکه مشکلاتی در وضعیت سند قرآنی وجود دارد، گفت: طبق مصوبات دستگاه‌ها و نهادها باید مجری سند قرآنی باشند اما در عمل هم اینک بخشی از کار توسط دبیرخانه انجام می‌شود در حالیکه انتظار می رود سازمان تبلیغات اسلامی، اوقاف و امور خیریه و اداره کل آموزش و پرورش به صورت جدی برای اجرای این سند ورود کنند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهر همدان با قدردانی از اقدامات دبیرخانه شورای قرآن استان، خواستار تعیین وضعیت و وظایف شورای قرآن با هدف رفع و پیشگیری از بروز تداخلات به وجود آمده در عرصه دبیری این شورا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha