عمل کاشت حلزون رایگان برای کودکان در مشهد رشد چشمگیری یافت

مشهد- ایرنا- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کاشت حلزون برای کودکان زیر چهار سال دارای مشکلات شنوایی در مشهد اکنون رشد چشمگیری داشته، به گونه‌ای که طی پنج روز اخیر ۲۵ کاشت حلزون رایگان در این شهر انجام شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر شاپور بدیعی روز یکشنبه در نشست خبری با بیان اینکه کاشت حلزون در بیمارستان قائم مشهد انجام می‌شود، افزود: این در حالی است که در گذشته در هر هفته بین یک تا ۲ عمل کاشت حلزون در این بیمارستان انجام می شد.

وی با اشاره به اینکه هزینه هر پروتز کاشت حلزون بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان است، ادامه داد: "کاشت حلزون" به عنوان یک طرح ملی با جدیت در کشور برای نوزادانی که در غربالگری شنوایی توسط سازمان بهزیستی شناسایی و به کمیسیون درمان مربوطه معرفی می‌شوند به صورت رایگان انجام می‌شود.

وی بیان کرد: این عمل توسط متخصصان گوش و حلق و بینی بیمارستان قائم مشهد در مرکز کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی مشهد انجام می‌شود.

دکتر بدیعی با بیان اینکه اکنون هیچ محدودیتی برای کاشت حلزون نداریم و پروتزها توسط هیات امنای ارزی تامین می شود، گفت: مرکز کاشت حلزون دانشگاه علوم پزشکی مشهد استانهای مختلف از گلستان تا زاهدان را زیر پوشش دارد.

طرحهای جدید درمانی

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در بخشی از سخنانش با اشاره به طرحها و اقدامات در حال اجرای این دانشگاه اظهار داشت: افتتاح مرکز ناباروری سطح ۲ در کاشمر با زیر پوشش قراردادن شهرستان‌های کوهسرخ، بردسکن و خلیل‌آباد تا دو هفته آینده و افتتاح بخش داخلی اعصاب در بیمارستان شهید هاشمی‌نژاد مشهد در ابتدای سال ۱۴۰۲ از جمله این فعالیت ها به شمار می رود.

دکتر بدیعی افزود: راه اندازی دستگاه آنژیوگرافی قلب و همچنین راه اندازی کد ۲۴۷ ویژه بیماران قلبی و کد ۷۲۴ ویژه بیماران مغزی در بخش اورژانس و فوریت های پزشکی بیمارستان شهید هاشمی نژاد مشهد تا پایان امسال، بهره برداری از دستگاه تومورتراپی بیمارستان امید در دهه فجر، راه اندازی ۲ دستگاه پیشرفته و تخصصی درمان سرطان در بیمارستان امام رضا(ع) و همچنین اختصاص آمبولانس مجهز به آی.سی.یو از سوی تولیت آستان قدس رضوی از دیگر طرحهای قابل بهره برداری حوزه درمان دانشگاه علوم پزشکی در روزهای پیش رو است.

وی در بخشی از سخنانش با اشاره به گرامیداشت روز پرستار و میلاد حضرت زینب (س) به عنوان الگوی پرستاران بیان کرد: پرستاران اکنون نزدیک به ۷۰ درصد خدمات حوزه درمان را در بیمارستان‌ها ارائه می‌دهند و ما همواره قدردان تلاش‌ها و زحمات آنان هستیم.

بدیعی ادامه داد: پرستاران که بیش از ۵۰ درصد از کادر درمان خراسان رضوی و کشور را تشکیل می دهند، در دوران کرونا جان بر کف در کنار کادر درمان پای کار بوده و جان فشانی کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha