۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۵۴
کد خبرنگار: 898
کد خبر: 84955258
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲ هزار  و ۸۷۰ وسیله نقلیه آلاینده در البرز اعمال قانون شدند

کرج - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: با توجه به ممنوعیت تردد خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در معابر درون شهری استان، ۲ هزارو ۸۷۰ وسیله نقلیه متخلف طی یک ماه گذشته اعمال قانون شدند.

سرهنگ حمدالله رحمتی پور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع وسایل نقلیه اعمال قانون شده ، ۶۸۵ دستگاه خودروی سبک و سنگین به دلیل آلایندگی و ۲ هزارو ۱۸۵ خودروی فاقد معاینه فنی بوده است.

وی اضافه کرد: با توجه به افزایش آلودگی هوای شهرستان های استان البرز، طرح مقابله با خودروهای دودزا تا پایان هفته جاری در این استان ادامه دارد.

رحمتی پور خاطرنشان کرد: با توجه به تشدید آلایندگی ها و کاهش کیفیت هوای این استان ضرورت دارد رانندگان خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی را برای رفع نقص به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی انتقال دهند.

وی گفت: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد اما در ۶ ماه دوم سال به دلیل آلودگی بیشتر در کلانشهر ها، این طرح ها با شدت بیشتری انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز افزود: اکنون ۲۲ مرکز معاینه فنی خودرو در استان البرز فعال است که از این تعداد سه مرکز معاینه فنی خودروهای سنگین در شهرستانهای کرج، نظرآباد، اشتهارد و ۱۹مرکز معاینه فنی خودروهای سبک شامل ۲ مرکز در نظرآباد، سه مرکز در ساوجبلاغ، چهارمرکز در فردیس، یک مرکز در اشتهارد و بقیه در شهرستان کرج قرار دارند.

براساس اعلام هواشناسی البرز و تحلیل الگوهای پیش یابی هواشناسی حاکی از استقرار جوی پایدار در منطقه البرز مرکزی است که به موجب آن روند افزایش شاخص آینده ها را تا روز چهارشنبه هفته جاری در شهرهای این استان شاهد خواهیم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha