۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۰:۰۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84955273
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

همه شاخص‌های دانشگاه کاشان در یک سال گذشته ارتقا یافته است

کاشان-ایرنا-رییس دانشگاه کاشان گفت: این دانشگاه از آغاز به کار دولت سیزدهم در همه شاخص‌های فرهنگی، پژوهشی، آموزشی و اداری ارتقا یافته است.

دکتر عباس کتابی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بر اساس اعلام رتبه بندی تایمز دانشگاه کاشان در سال جاری رتبه نخست را در بین دانشگاه‌های جامع کشور کسب کرده است.

سیستم رتبه‌بندی دانشگاه‌ها و مؤسسه‌های آموزش عالی تایمز، یکی از مشهورترین نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی است. این رتبه‌بندی اولین بار در سال ۲۰۰۴ با همکاری تایمز و کیواس منتشر شد. این همکاری تا سال ۲۰۱۰ تحت عنوان رتبه‌بندی تایمز کیواس ادامه داشت. در سال ۲۰۱۰ تایمز همکاری خود با کیواس را قطع کرده و قرارداد همکاری را با مؤسسه تامسون رویترز امضاء کرد.

وی اظهار کرد:برای نخستین بار ۲۸ نفر از اساتید دانشگاه از ۲ درصد پژوهشگران برتر پراستناد بر اساس اعلام دانشگاه استندفورد بودند و در این یکسال قراردادهای پژوهشی در بحث ارتباط صنعت با دانشگاه ۲ برابر شده و کتابخانه مرکزی دانشگاه با بیش از ۲۷۰ هزار جلد کتاب در هفته آینده افتتاح می شود.

رییس دانشگاه کاشان در ادامه بیان کرد:در یک سال اخیر مدیریت ارتباط دانشگاه با جامعه ایجاد شده در حال حاضر دانشگاه ارتباط معناداری با صنعت و جامعه دارد.

دکتر کتابی گفت:۵۰ انجمن علمی دانشجویی در دانشگاه داریم که طی یک سال گذشته فعال شده اند، همچنین در این مدت آزمایشگاه مرکزی دانشگاه از سطح فعال به سطح توانمند ارتقا یافته است.

وی افزود:۱۲ مجله علمی و پژوهشی در دانشگاه کاشان منتشر می شود که در یک سال اخیر ۴ مجله به مجلات بین المللی و سطح الف ارتقا درجه پیدا کردند.

وی اظهار کرد:پژوهانه شرکت در همایش های بین المللی در یک سال اخیر ۵۰ درصد رشد داشته است و پژوهانه اساتید جدید نسبت به گذشته هشت برابر شده است.

وی یادآور شد:ماده ۵۳ آیین نامه اقدام اعضای هیات علمی دانشگاه امسال اصلاح شد این ماده در خصوص پایه های تشویقی استادان دانشگاه است،در گذشته سقف پایه تشویقی هفت پایه بود که الان به ۶۰ پایه افزایش یافته است.

رییس دانشگاه کاشان در ادامه بیان کرد:طی یکسال گذشته درحوزه فناوری، پارک علم و فناوری دانشگاه کاشان به عنوان دوازدهمین پارک علم و فناوری استقلال یافت و مجوز ایجاد هیات امنا برای چهار دانشکده ریاضی، فیزیک مهندسی برق و کامپیوتر و مهندسی مکانیک اخذ شد و دانشکده مدیریت و کارآفرینی و پژوهشکده آب،انرژی و محیط زیست ایجاد شده و مدرسه اشتغال برای دانشجویان امسال ایجاد شد.

دکتر کتابی گفت:قرارداد های همکاری متعددی با شرکت سایپا،فولاد امیرکبیر در راستای ارتباط دانشگاه با صنعت امسال منعقد کردیم و همچنین در بحث سرانه فضای ورزشی و سلف دانشجویی ارتقا داشتیم.

وی افزود:از ابتدای امسال هیات فرهنگی مذهبی امام صادق که مربوط به اساتید و کارکنان است و هیات دانشجوی فاطمیون فعال شدند و در تابستان امسال از ۵۰ پیرغلام اهل بیت(ع)در منطقه کاشان تجلیل شد.

دانشگاه کاشان در سال ۱۳۵۲ تاسیس و در حال حاضر با ۳۱۳ عضو هیات علمی،۹هزارو ۵۰۰ دانشجو و ۲۵۰ کد رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی،کارشناسی ارشد و دکتری دانشجو می پذیرد.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha