افزون بر یک میلیارد تومان برای اصلاح نقاط حادثه‌خیز خراسان شمالی تخصیص یافت 

بجنورد-ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان شمالی گفت: یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان اعتبار از محل سفر رییس جمهور برای اصلاح نقاط حادثه خیز در جاده‌های استان تخصیص یافت. 

محمد مشتری روز دوشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: ۲۱۰ میلیارد تومان اعتبار در سفر رییس جمهور به استان برای اصلاح نقاط پر تصادف جاده های استان ابلاغ شد که پیش بینی می شود با اختصاص این اعتبارات نقاط حادثه خیز در مدت سه سال برچیده شود.

به گفته وی؛ امسال ۶۰ میلیارد تومان اعتبار برای اصلاح ۶۱ نقطه پرتصادف جاده‌های استان هزینه شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان شمالی ادامه داد: ۱۰۷ نقطه حادثه خیز در محورهای بزرگراهی، اصلی، فرعی و روستایی استان شناسایی شد که ۲۱ نقطه از این تعداد در بزرگراه ها است که تاکنون ایرادهای مهندسی در ۱۴ نقطه برطرف شد.

وی اضافه کرد: همچنین ۳۸ نقطه پرتصادف استان در محورهای اصلی شناسایی و ۲۴ نقطه آن در طی امسال برچیده شد و ۴۸ نقطه پرتصادف هم در راه های فرعی است که از این تعداد ۱۴ نقطه برطرف شد.

خراسان شمالی در شمالشرق کشور دارای ۱۶۶ کیلومتر بزرگراه، ۴۳۲ کیلومتر راه اصلی و ۷۴۵ کیلومتر راه فرعی دارد و سالانه میلیون ها مسافر از این استان گذر می کنند.

طول راه های روستایی استان هم چهار هزار و ۶۵۴ کیلومتر است که ۳.۶ درصد از راه های روستایی کشور را دارد و در رتبه ۱۳ استان های کشور قرار گرفته است.

طول راه های شریانی استان ۶۳۷ کیلومتر است که ۱.۸ از راه های شریانی کشور را به خود اختصاص داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha