حجت‌الاسلام صالحی: صدای «همه» مردم را به تصمیم‌گیران منتقل می‌کنیم

تهران-ایرنا- رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: در زمینه انتقال دیدگاه‌ها امانت‌داری کامل در این مرکز وجود دارد و اگرچه معتقدیم اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد اما صدای همه مردم اعم از اقلیت و اکثریت را به تصمیم‌گیران منتقل می‌کنیم.

حجت‌الاسلام «احمد صالحی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا درباره پاسخگویی تلفنی وزرا به خواسته های مردم در مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری گفت: در این طرح که از ششم آذرماه و با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی کلید خورد، دو روز در هفته وزرا در این مرکز حضور می یابند.

وی هدف از این طرح را رساندن صدای مردم به اعضای هیات دولت دانست و اظهار داشت:‌ تلاش کردیم تا پشتیبان مردم در تحقق خواسته‌ها از وزرا و معاونان رئیس‌جمهور باشیم.

وی با اشاره به اهمیت برگزاری چنین نشست‌هایی یادآور شد: دشمن در فضای مجازی و حقیقی در پی ایجاد احساس یأس و ناامیدی است و آینده سیاهی از جامعه را به مردم تلقین می‌کند. یکی از موارد یأس آفرین، بی‌پاسخ بودن مسئولان در برابر درخواست‌ها و مطالبات مردم است. اینکه مردم احساس کنند مسئولان قابل دسترس نیستند و نمی‌توان مستقیم و بلاواسطه با آنها سخن گفت، انگیزه‌ها را از بین می‌برد.

حجت‌الاسلام احمد صالحی تصریح کرد: گرچه مردم بصیر و روشن ضمیر ایران با هدایت رهبر معظم انقلاب این نقشه‌ها را به باد داده است اما تلاش داریم با ایجاد یک نشاط اجتماعی در جامعه با هدف مقابله با هرآن چیزی باشیم که در مردم ایجاد یأس و ناامیدی می‌کند.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری از برنامه‌ریزی برای حضور ۱۳ وزیر و معاون وزیر در این نهاد به منظور پاسخگویی به تماس‌های مردم خبر داد.

وی معیشت، اشتغال و مسکن را سه موضوع اصلی و پررنگ در فهرست تماس‌های مردم با ین مرکز دانست و گفت: به دلیل کم‌کاری‌های دولت‌های پیشین، این سه موضوع بالاترین فراوانی از مشکلات مردم را دارا هستند و دولت در هر سه محور، تمام همت خود را برای بهبود آنها به کار بسته است.

حجت‌الاسلام صالحی درباره تماس‌های مردم پیرامون موضوعات فرهنگی و رویدادهای روز هم گفت: مرکز از باب امانت‌داری، صدای همه مردم ایران اسلامی است، چه صدای اقلیت و چه اکثریت. از این رو درخواست اقلیت مردم را هم ثبت و مورد رسیدگی قرار می‌دهد؛ نظام اسلامی ظرفیت آن را دارد که صدای همه مردم ایران باشد و مرکز هم در این راستا هم تکلیف اجتماعی، هم انسانی و هم قانونی دارد که صدای همه مردم باشد.

وی با اشاره به اینکه تماس‌هایی با مرکز گرفته شده و از فضای ملتهب جامعه ابراز نگرانی می‌شود، تصریح کرد: در موارد زیادی از تماس‌ها، مردم از ناامنی‌های به وجود آمده برای بانوان و دیگر افراد جامعه شکایت داشته و درخواست برخورد با اغتشاشگران را دارند و نسبت به بی‌حرمتی به ارزش‌های اسلامی گلایه‌مند هستند.

حجت‌الاسلام صالحی در پاسخ به سوالی درباره طرح برخی درخواست‌های اجتماعی همچون «آزادی پوشش در جامعه» گفت: شاید در موارد بسیار نادری نظرات یا درخواست‌هایی درباره چنین موضوعاتی مطرح شود که اینها بسیار اندک است اما همین موارد هم برحسب وظیفه ذاتی مرکز به مسئولان منتقل می‌شود.

رئیس مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری با بیان اینکه برخی اقشار نسبت به نوع برخوردهای صورت گرفته با مجموعه نیروی انتظامی گلایه‌هایی داشته‌اند، گفت: موضوع بیشترین حجم تماس‌ها در هفته‌های اخیر از یک سو انتقاد از اغتشاشگران و از سوی دیگر دعوت به شنیدن صدای معترض و نه اغتشاشگر است.

وی تأکید کرد: در زمینه انتقال این دیدگاه‌ها امانت‌داری کامل در مرکز وجود دارد و گرچه معتقدیم اعتراض با اغتشاش تفاوت دارد اما صدای همه مردم؛ هم اقلیت و هم اکثریت را به تصمیم‌گیران منتقل می‌کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha