تکمیل طرح‌های آموزشی نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

شهرکرد- ایرنا- مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۷ طرح نیمه‌تمام آموزشی در سطح استان وجود دارد، گفت: برای تکمیل طرحهای نیمه‌تمام آموزشی در استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سلمان کارگر روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: طرح‌های آموزشی در دست احداث در استان طرح‌های دولتی است که تاکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرا و تکمیل این طرح‌های آموزشی نیاز به تامین اعتبارات دولتی و کمک خیرین به عنوان بازوان مدرسه‌‍سازی است که بدون مشارکت خیرین با توجه به کمبود اعتبارات دولتی امکان تکمیل و یا احداث مدرسه جدید وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: این طرح‌های آموزشی نیمه‌تمام بیشتر در مناطق محروم و سخت‌گذر استان از جمله شهرستان کوهرنگ، مناطق عشایری، کیار و اردل و سایر مناطق استان قرار دارند.

به گفته وی، ۹ طرح نیمه‌تمام دیگر شامل سالن ورزشی و آزمایشگاه و نمازخانه نیز در مدارس استان در دست احداث است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون نیمی از مدارس استان ناایمن است که ۱۲ درصد این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

۴۰ مدرسه کانکسی در چهارمحال و بختیاری دایر است

تکمیل طرح‌های آموزشی نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری ۲۰۰میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد

کارگر با اشاره به اینکه هم‌اکنون ۴۰ مدرسه کانکسی در استان دایر است، گفت: در راستای اجرای طرح "شهید پناهیان" و حذف مدارس کانکسی ۱۹ مدرسه که بالای ۱۱ دانش‌آموز داشتند، در اولویت و دستورکار قرار داشت که تاکنون ۳۰ درصد اعتبارات دولتی اجرای این طرح در قالب مصوبات سفر رییس جمهور به استان ابلاغ شده است.

وی اظهار داشت: براساس رایزنی‌های انجام شده با بنیاد برکت، سقف ۱۱ دانش‌آموز برای اجرای این طرح حذف شده و امید است با حذف این سقف، بتوان تمام مدارس کانکسی استان را حذف و با کمک بنیاد برکت و اعتبارات نوسازی،توسعه و تجیهز مدارس استان مدارس جدید احداث شود.

به گفته وی، طرح شهید پناهیان در راستای حذف مدارس سنگی و کانکسی است و مدارس کانکسی که هم سیار و بیش از ۱۱ دانش‌آموز داشته باشد را شامل می‌شود.

وی افزود: بیشترین تعداد مدارس کانکسی استان در شهرستان کوهرنگ، بخش بازفت، مناطق عشایری و اردل قرار دارند.

به گفته وی، با کمک خیرین در استان تاکنون ۳۴۵ باب فضای آموزشی احداث و تحویل اداره کل آموزش وپرورش استان شده است و امسال نیز ۹۰ طرح آموزشی به صورت خیری و مشارکتی در حال احداث است.

به گزارش ایرنا ،در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در مناطق ۱۷ گانه استان فعال است و ۲۳۰هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند و کمبود فضای آموزشی بیشتر در مناطق سخت‌گذر و محروم شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و اردل وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha