۷ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۰
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 84955563
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

واکنش هاشمی به انتقادات از انتخاب سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی

تهران- ایرنا- سخنگوی کمیته ملی المپیک در تشریح دلایل انتخاب «محسن بیرانوند» به‌عنوان سرپرست مرکز نظارت بر تیم‌های ملی گفت: اعضای هیئت اجرایی از بین گزینه‌های پیشنهادی اهم و فی‌الاهم کردند.

به گزارش ایرنا، هشتمین نشست هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک امروز (دوشنبه) برگزار شد. سیدمناف هاشمی دبیرکل و سخنگوی کمیته ملی المپیک با اشاره به مباحث مطرح شده ضمن تبریک پیروزی تیم ملی فوتبال مقابل ولز در این نشست اظهار کرد: پیروزی ایران مقابل تیم ولز را تبریک می‌گویم امیدوارم فردا هم اتفاق خوبی بیفتد و امید ایران محقق شود هر چند هر نتیجه‌ای بگیرند ارزشمند و قابل تقدیر است. امیدوارم بهتر از گذشته نتایجی در شان ایران را کسب کنند.

وی افزود: در این نشست چند موضوع مهم مطرح شد. اول اینکه اعضا از پیروزی تیم فوتبال ایران ابراز خوشحالی کردند و امیدوار به بازی فردا بودند، امیدوارم مردم هم حمایت کنند تا به نتایج بهتری برسیم.

هاشمی با اشاره به ابهامات مطرح شده در خصوص مسائل مالی در مدیریت قبلی گفت: ابهامی در خصوص بحث برخی هزینه‌ها در مدیریت گذشته بود تمام موارد بررسی می‌شوند و مواردی که ابهامی ندارد تایید می‌شود. تعهد ۱۷ و ۱۸ میلیاردی از قبل باقی مانده که طبیعی است که در هر بخشی از تعهدات به دوره بعد موکول شود. چیز خاصی نیست تخصیص‌های مرحله‌ای کمیته پرداخت شود، آنها تسویه می‌شود.

وی گفت: بخشی از پاداش قونیه باقی مانده بود که پرداخت شد. مبالغی باید به پارالمپیک پرداخت می‌کردیم که انجام شد. هیچ ابهامی در هزینه کرد وجود ندارد و باید از عزیزان دوره قبل تشکر کرد، ولی دنبال تحولات جدید هستیم. در آستانه بازی‌های آسیایی و المپیک هستیم و باید بیشتر تجهیز شویم. سمت و سوی کمیته و آکادمی باید بیشتر به سمت موفقیت در دو رویداد باشد.

سخنگوی کمیته ملی المپیک افزود: «علیرضا پاکدل» به عنوان سرپرست آکادمی در این جلسه، گزارش مفصلی از چالش‌ها و اشکالات مطرح کرد که مورد اقبال قرار گرفت. مشکلات عمیقی وجود دارد. ساختمان آکادمی مربوط به ۴۰ سال پیش است و باید در شان ورزش به تکنولوژی روز مجهز شود. قرار شد در جلساتی که قبل از عید تمام مشکلات از منابع داخلی کمیته و سازمان برنامه و بودجه حل شود و خود را برای استقبال از ورزشکاران و قرنطینه آنها برای رویدادهای پیش رو برویم.

وی در خصوص تعیین تکلیف کمیسیون‌های کمیته ملی المپیک ادامه داد: برای ۵ کمیسیون گزینه‌هایی پیشنهاد شد که سه نفر قطعی شد. فرهادی‌زاد با حفظ سمت به عنوان رئیس کمیسیون بانوان انتخاب شد. یکی دو گزینه دیگر هم برای این پست بودند که به دلیل کهولت سن و سختی کار انصراف دادند. عبدالحمید احمدی برای کمیسیون رسانه انتخاب شد. دکتر غلامرضا نوروزی که نایب رییس اول است مسئولیت کمیسیون پزشکی را برعهده گرفت. با این انتخاب‌ها ۵ کمیسیون فعال شده است.

وی با اشاره به بخشی از صحبت‌های مالی مطرح در این نشست گفت: در مورد برخی فدراسیون‌های المپیکی بحث‌هایی شد، این فدراسیون‌ها بیشتر از سقف بودجه به منابع مالی برای حضور در میادین نیاز دارند، در این نشست در مورد این فدراسیون‌ها بحث و مصوب شد که کمک مالی لازم به این فدراسیون‌ها صورت بگیرد. همچنین به اعضای هیئت اجرایی در خصوص حمایت از پیشکسوتان در عرصه قهرمانی و المپین‌ها اختیاراتی داده شد. هر چند صندوق حمایت از ورزشکاران و پیشکسوتان این کار را می‌کند ولی پاسخگو نیست. افرادی هستند که مدال المپیک دارند ولی برای یک عمل ۳۰-۵۰ میلیونی دچار مشکل هستند و کمک وزارت ورزش و صندوق حمایت اگر پاسخگو نبود در موارد خاص کمک خواهیم کرد.

هاشمی در خصوص انتخاب کمیسیون‌ها گفت: امروز ٥ کمیسیون مطرح شد، انتخاب نهایی با تایید اعضای هیئت اجرائی انجام می‌شود، دو نفر برای دیگر کمیسیون‌ها مطرح شدند اما رای نیاوردند که به منظور احترام نام‌شان را نمی‌گویم، گزینه‌های دیگر که به آنها اشاره شد اما رای داشتند.

وی در همین زمینه ادامه داد: این افراد که صاحب رای شدند جزو گزینه‌های مطرح بودند که مورد اقبال هیئت اجرایی قرار گرفتند، ضمن اینکه فقط سه کمیسیون را تعیین تکلیف کردیم و قرار است در نشست‌های آتی در مورد سایر کمیسیون‌ها تصمیم‌گیری شود.

وی افزود: از بین ۵ گزینه بانوان «مهین فرهادی‌زاد» به جهت تجربیات و داشتن مسوولیت در کمیته و حضور دائم بیشتر می‌تواند وقت بگذارد. اعضای کمیسیون فقط فرهادی‌زاد نیست و اعضای دیگری هم هستند. اگر نوروزی این پست را قبول کرد به خاطر اشراف به مسائل پزشکی ورزشی بر همه فدراسیون‌ها است‌ هیچ کدام خواست خودشان نبود و پیشنهاد بوده. بقیه کمیسیون‌ها فرصت برای عزیزان بیرونی بود. پاکدل وظیفه خود را به عنوان سرپرست انجام داده و اگر برای فدراسیون برنامه دارد تصمیم این بود که مسئولیت اجرایی نگیرد. وی یا در اینجا و یا در فدراسیون مسئولیت خود را باید انتخاب کند.

هاشمی درباره دلایل انتخاب بیرانوند به عنوان سرپرست مرکز تظارت بر تیم‌های ملی گفت: مرکز نظارت در کمیته شاید ساختار بزرگی نداشته باشد ولی جای حساسی است و حتما اسم سایر گزینه‌ها را شنیدید. اسم ۷-۸ نفر مطرح شد که ویژگی‌های مثبت و منفی زیادی داشتند شما هم باشید اهم و فی الاهم را در نظر می‌گیرید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha