حمایت از طرح‌های پژوهشی با موضوعات آب، سلامت، انرژی و محیط زیست

تهران- ایرنا- موضوعات پژوهشی همچون آب، سلامت، انرژی و محیط زیست در قالب کرسی پژوهشی به صورت مشترک از سوی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور و بنیاد حامیان علم ایران مورد حمایت قرار می‌گیرند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا،‌ کرسی پژوهشی اعتبار پژوهشی است که به پژوهشگران عضو هیات علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی کشور با مرتبه استاد تمام و دارای سوابق پژوهشی درخشان در سطوح ملی و بین المللی و دارای حداقل یک طرح خاتمه یافته موفق در صندوق در یکی از قالب های حمایتی صندوق با هدف حل مسایل اساسی کشور یا نظریه پردازی در حوزه های بنیادی اعطاء می شود.

براساس اعلام روابط عمومی صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور (INSF)، این اعتبار پژوهشی که در راستای اجرای یک برنامه راهبردی تحقیقاتی متشکل از مجموعه‌ای از فعالیت‌ها و پروژه‌های هدفمند به پژوهشگران ممتاز حقیقی ایرانی مقیم ایران تخصیص می‌یابد، محققان باید دارای برنامه راهبردی تحقیقاتی، داشتن یک چهارچوب نظری علمی و منسجم جهت حل مسایل اولویت دار کشور یا حرکت در مرزهای دانش،دارا بودن ایده نو و مبتکرانه یا آینده پژوهانه، داشتن توان هدایت و تربیت محققین برجسته جوان، برخورداری از شرح حال علمی برجسته، دارای رتبه علمی استاد تمام باشند.

موضوعات ارسال طرح کرسی پژوهشی هم باید در زمینه آب، سلامت، انرژی، محیط زیست باشد.

طبق فراخوان صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران کشور زمان ارسال طرح ها از روز گذشته آغاز شده و تا ۳۰ آذرماه ادامه دارد.

براساس اعلام صندوق حمایت از پژوهشگران و فناوران، سالانه حداکثر ۷۰۰ میلیون ریال اعتبار به طرح های پژوهشی تخصیص داده می شود، و اعتبار طرح متناسب با شرایط طرح و نظر ارزیابان تعیین می شود.

متقاضیان حمایت از طرح‌های کرسی پژوهشی می‌توانند طرح‌های تحقیقاتی خود را مطابق با دستورالعمل"کرسی و گرنت پژوهشی " و از طریق سامانه مدیریت پژوهش اقدام کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha