پیوست فرهنگی در جام بازی‌های ویدیویی امسال لحاظ شده است

قزوین - ایرنا- دبیر هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران با بیان اینکه پیوست فرهنگی برای این رقابت‌ها لحاظ شده است، گفت: زیست بوم بازی‌های دیجیتال ایران در حال حاضر بسیار مولد شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدصادق دهنادی روز دوشنبه در حاشیه مراسم اختتامیه هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدئویی ایران در استان قزوین در جمع خبرنگاران افزود: هفتمین جام قهرمانان بازی‌های ویدیویی ایران امسال علاوه بر تهران در پنج استان دیگر توسط بنیاد ملی بازی‌های رایانه‌ای برگزار و به منتخبان این رویداد تا سقف ۵۰۰ میلیون تومان جوایزی اهدا می‌شود.

وی اظهار داشت: این دوره از مسابقات همزمان با برگزاری مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر و حضور تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در این رقابت‌ها و با هدف حمایت این تیم و همچنین کشف استعدادهای جوانان و نوجوانان در زمینه بازی‌های رایانه‌ای در استان‌های منتخب کشور برگزار می‌شود.

دهنادی تصریح کرد: هفتمین جام بازی‌های ویدیویی ایران از اواخر آبان ماه در ۲ بخش حضوری بازی آفلاین فیفا و بخش ویژه بازی‌های موبایلی ایرانی به میزبانی استان‌های مازندران، اردبیل، قزوین، خراسان رضوی، خوزستان و تهران در دستور کار قرار گرفت.

این مسوول تاکید کرد: بخش حضوری بازی آفلاین فیفا این رویداد با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و انجمن ورزش‌های الکترونیکی به صورت حضوری در بازیگاه‌های (گیم نت) منتخب هر استان به مدت سه روز برگزار و برگزیدگان استانی در مرحله مسابقات کشوری شرکت خواهند کرد.

وی خاطر نشان کرد: در این رویداد ملی فوتبالیستارز، کات آف، منچیکو و کوییز ازجمله بازی‌های ایرانی حاضر در این لیگ هستند که مسابقات آن از طریق سایت تخصصی (baazico.ir) که به‌عنوان پلتفرم ویژه برگزاری مسابقات ورزش‌های الکترونیک توسط این بنیاد طراحی، پیاده‌سازی و اجرا شده است.

دبیر هفتمین جام قهرمانان بازیهای ویدیویی ایران با اشاره به استقبال بانوان در این دوره از مسابقات افزود: خوشبختانه استقبال بانوان قزوینی در این دوره از مسابقات بسیار خوب و پرشور بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha