۲۵۱ برنامه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان همدانی اجرا شد

همدان-ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: ۲۵۱ عنوان برنامه فرهنگی و هنری در ۴۴ مرکز برای کودکان و نوجوانان استان بمناسبت سی امین دوره هفته کتاب و کتابخوانی اجرا شد.

«بهناز ضرابی زاده» روز سه شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، اظهار داشت: در راستای اجرای فعالیت‌های اثرگذار و آگاهی‌بخش فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت ایجاد انگیزه و تشویق مخاطبان کانون به انس با کتاب ۲۶ هزار و ۹۴۴ کودک و نوجوان از برنامه های فرهنگی کانون پرورش فکری در هفته کتاب بهره بردند.

وی، گستردگی مراکز فرهنگی و هنری کانون در سطح استان را زمینه‌ساز برخورداری شمار بیشتری از جامعه هدف (کودکان و نوجوانان) از برنامه‌های متنوع هفته کتاب و کتاب‌خوانی اعلام کرد.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان، برگزاری نمایشگاه و فروشگاه کتاب، جلسات نقد و بررسی کتاب با حضور شاعران و نویسندگان بومی، اهدا کتاب به مدارس و مناطق محروم و کم برخوردار را از برنامه های اجرایی در این هفته برشمرد.

وی افزود: این برنامه‌ها در قالب معرفی کتاب، کارگاه روخوانی کتاب، کارگاه‌های ادبی با موضوع نقش کتاب در افزایش دانایی و توانایی و کارگاه‌های هنری با محوریت استفاده از زبان هنر در تبیین جایگاه کتاب با همکاری مدارس و برنامه‌های کتاب‌محور برای دانش‌آموزان برگزار شد.

۲۵۱ برنامه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان همدانی اجرا شد

ضرابی زاده تصریح کرد: رونمایی از کتاب، ویژه برنامه های پیک امید در مناطق کم برخوردار شهری و روستایی، اهدا کتاب توسط رکاب زنان کتاب، نمایش فیلم های اقتباسی، مسابقات کتاب، پویش کتاب، معرفی کتاب و برگزاری کارگاه های فرهنگی و هنری با محوریت کتاب در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان از دیگر فعالیت های اجرا شده در هفته کتاب و کتابخوانی است.

وی اظهار داشت: در هفته کتاب و کتابخوانی درهای مدارس شهر همدان به روی مینی بوس کتابخانه سیار شهری گشوده شد و پنج هزار دانش آموز از فعالیت های کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان بهره مند شدند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان گفت: مینی بوس کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری همدان از تاریخ ۲۱ آبان تا ۲ آذرماه وارد ۱۱ مدرسه ابتدایی ناحیه یک و ۲ همدان شد و همزمان فعالیت‌های متنوع فرهنگی هنری مانند معرفی کتاب، قصه گویی، نمایش عروسکی و بازی و سرگرمی به اجرا درآمد.

۲۵۱ برنامه فرهنگی برای کودکان و نوجوانان همدانی اجرا شد

ضرابی زاده اظهار داشت: دانش آموزان ضمن بازدید از مینی بوس کتابخانه سیار شهری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان به مطالعه در فضای جذاب این کتابخانه پرداختند.

کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان همدان با ۳۰ کتابخانه ثابت، ۱۰ کتابخانه سیار، سه کتابخانه پستی و ۴۴ مرکز فرهنگی، هنری دارای بیش از ۱۴ هزار عضو فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha