امسال بانوان ورزشکار چهارمحال و بختیاری ۳۶۲ مدال ملی و بین‌المللی کسب کردند

شهرکرد -ایرنا- سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری گفت: بانوان ورزشکار این استان از ابتدای امسال موفق به کسب ۳۶۲ مدال، شامل ۳۵۴ مدال انفرادی و هشت مدال تیمی در رده ملی و بین‌المللی شدند و ۱۱ ورزشکار خانم به عضویت تیم‌های ملی کشورمان درآمدند.

سوسن تمدن روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا شهرکرد افزود:هدف ورزش بانوان چهارمحال و بختیاری،تلاش برای گسترش ورزش و ترویج رشته‌های ورزشی گوناگون بین بانوان استان است و کسب ۳۶۲ مدال تیمی و انفرادی ملی و بین‌المللی و عضویت ۱۱ ورزشکار خانم اُستان در تیم‌های ملی کشورمان از آغاز سالجاری نشانه موفقیت نسبی در این زمینه است.

وی ادامه داد: ۱۸ تیم از بانوان چهارمحال و بختیاری در مسابقات قهرمانی در لیگ‌های سراسری کشور حضور دارند که لیگ‌های برتر فوتبال و والیبال، مسابقات دسته اول و دوم بسکتبال بانوان کشور و لیگ‌های دومیدانی و تیرکمان از آن جمله‌اند.

تمدن یادآور شد:پنج تیم از استان نیز در رشته‌های مختلف قایقرانی در آب‌های آرام و خروشان در مسابقات قایقرانی کشور شرکت دارند و همچنین تیم اسکیت بانوان چهارمحال و بختیاری در چهار دسته در لیگ‌های اسکیت کشور حضور فعال دارد.

وی تصریح کرد: در سومین دوره مسابقات المپیاد سراسری استعدادهای ورزشی کشور که از هفته تربیت بدنی به مدت یکماه در ۹ استان کشور برگزار شد، ۱۵ تیم از بانوان ورزشکاران چهارمحال و بختیاری به این مسابقات اعزام شدند.

تمدن گفت:در این مسابقات، استان باوجود توانایی مالی پایین‌تر، حایز رتبه ۲۲ شد که تعداد مدال‌های کسب شده توسط بانوان چهارمحال و بختیاری بیش از آقایان هم استانی بود و خانم‌ها توانستند ۹ مقام کشوری در ۶ رشته تیروکمان، وزنه‌برداری، قایقرانی، جودو، دومیدانی و ووشو کسب کنند.

امسال بانوان ورزشکار چهارمحال و بختیاری ۳۶۲ مدال ملی و بین‌المللی کسب کردند

نقش مهم هیات‌های ورزشی در ارتقال ورزش بانوان

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری یادآور شد: ۵۱۲ هیات‌ ورزشی در سطح استان فعال هستند که بیشتر آن‌ها بخش فعال بانوان دارند و نقش مهمی در توسعه ورزش بانوان ایفا می‌کنند.

تمدن ادامه داد:به‌ جز هیات‌های محدودی مانند هیات بوکس که ورزشکار خانم ندارند، خانم ها در بیش از ۴۰۰ هیات ورزشی استان حضور دارند و ۵۰ هیات از ۵۱۲ هیات ورزشی فعال، مربوط به کل استان چهارمحال و بختیاری هستند که همگی در بخش بانوان فعال هستند.

وی اظهار داشت: بانوان در بیشتر هیات‌‍‌های ورزشی استان نقش پررنگی دارند و طبق قوانین رییس و یا نایب رییس هر هیات ورزشی که، بانوان در آن فعال هستند، باید خانم باشد.

تمدن تصریح کرد: بیش از ۱۶ هزار ورزشکار بیمه شده خانم در هیات‌های ورزشی سراسر استان حضور دارند که به صورت حرفه‌ای و سازمان یافته ورزش را دنبال می‌کنند و اداره کل ورزش و جوانان در بیشتر کمک هزینه برگزاری مسابقات و اعزام‌ها به این هیات‌ها کمک می‌کند.

طرح‌های توسعه ورزش بانوان

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان چهارمحال و بختیاری خاطرنشان کرد:علاوه بر فعالیت‌های همگانی، قهرمانی و فرهنگی هیات‌های ورزشی در بخش بانوان، وزارت ورزش و جوانان طرح‌هایی برای ترویج و گسترش ورزش بانوان به ادارات کل سراسر کشور ابلاغ می‌کند که از جمله آن‌ها طرح، طرح توسعه ورزش زنان و دختران روستایی است که در این طرح بانوان روستایی به خانه‌های ورزشی که در برخی روستاها احداث شده است مراجعه و مبادرت به ورزش می‌‍کنند.

وی خاطرنشان کرد: خانه‌های ورزش روستایی احداث شده مجهز به زیرساخت‌هایی مانند "میز تنیس روی میز"، "تُشک تاتامی"، "تخته دارت"، "میز فوتبال دستی" و وسایل و امکانات "ورزش‌های آمادگی جسمانی،ایروبیک و یوگا" هستند.

وی یادآور شد:۳۵۰ خانه ورزش روستایی در سطح چهارمحال و بختیاری برای ورزش زنان و دختران مناطق روستایی فعال می باشند.

تمدن یادآور شد: یکی دیگر از طرح‌های وزارت ورزش و جوانان برای ورزش بانوان که امسال به ادارات کل اُستان‌ها ابلاغ شد، "پویش ارتقای سطح سلامتی زنان شاغل در ادارات " است که کارهای اجرایی آن با تفاهم‌نامه‌هایی که با هیات پزشکی و ورزشی صورت گرفته است و در حال انجام است.

وی اضافه کرد: زنان شاغل کارمند به دلیل آن‌که مدت زمان طولانی در ادارات مشغول به خدمت هستند برای حفظ سلامتی و افزایش نشاط و شادی نیاز ویژه‌ای به ورزش دارند و پویش ارتقای سطح سلامتی زنان شاغل در ادارات می‌تواند نقش مهمی در این مساله داشته باشد.

تمدن ادامه داد: دهه فجر امسال، اعضای هیات پزشکی و ورزشی چهارمحال و بختیاری با همکاری هیات ورزش‌های روستایی و عشایری استان در ادارات فعال می‌شوند و طرح پویش ارتقای سطح سلامتی زنان شاغل در ادارات را اجرا خواهند کرد.

سرپرست معاونت ورزش بانوان اداره کل ورزش و جوانان چهارمحال و بختیاری با اشاره به برگزاری جشنواره "دا" تا پایان سال در استان گفت: این یک جشنواره فرهنگی، ورزشی برای زنان و دختران روستایی است که در آن مادران نمونه روستایی معرفی خواهند شد و در این جشنواره از آن‌ها تجلیل می‌شود.

امسال بانوان ورزشکار چهارمحال و بختیاری ۳۶۲ مدال ملی و بین‌المللی کسب کردند

پارک‌های بانوان نقش مهمی در توسعه ورزش‌ بانوان دارند

سرپرست معاونت توسعه ورزش بانوان چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برنامه "پارک گام" از دیگر برنامه‌های اختصاصی اداره کل ورزش و جوانان برای بانوان اُستان است که در سطح سه پارک اختصاصی بانوان برگزار می‌شود و در این برنامه در کنار همایش‌های پیاده‌روی و برگزاری ورزش صبحگاهی و ایروبیک زیر نظر مربیان مستقر در پارک، ورزش‌های گوناگون توسط مربیان باسابقه ورزش‌های بانوان به خانم‌های حاضر معرفی می‌شود.

تمدن تصریح کرد:برگزاری برنامه‌هایی مانند "پارک گام" موجب افزایش فعالیت ورزشی بانوان و ایجاد نشاط و سلامتی می‌شود، در کنار آن بانوان را با رشته‌های مختلف ورزشی آشنا می شوند.

این مسوول اداره کل ورزش و جوانان استان افزود: هیات‌های تکواندو، کاراته و وشو چهارمحال و بختیاری نیز در پارک‌های بانوان اُستان مستقر هستند و با توجه به آنکه بیشتر بانوان با فرزندانشان به این پارک‌ها مراجعه می کنند، این امر زمینه ساز گسترش ورزش در نهاد خانواده و فرزندان می‌شود.

وی یادآور شد: زمین‌های تنیس روی‌میز، تور بدمینتون و پیست اسکیت در این پارک‌ها تعبیه شده است که بانوان علاقه‌مند می‌توانند در این ورزش‌ها نیز فعالیت کنند و مقدمات اجرایی برای فعال شدن پیست تنیس خاکی پارک بانوان شهرکرد در دست اقدام است.

تمدن افزود: بخش خصوص نسبت به احداث یک زمین چمن مصنوعی برای فوتبال در پارک بانوان شهرکرد اقدام کرده است که با فعال شدن آن امیدواریم شاهد توسعه فوتبال چمنی بین بانوان اُستان بویژه در بخش‌های جوانان و نوجوانان باشیم.

تمدن گفت: تنها سه پارک بانوان در سطح اُستان در شهرهای شهرکرد،بروجن و فارسان وجود دارد و مراحل آماده سازی پارک بانوان فرخشهر نیز در حال انجام است.

وی خاطر نشان کرد:پارک‌های بانوان نقش مهمی در توسعه ورزش‌ بانوان دارند و با پیگیری‌های شورای شهر شهرکرد قرار است بزودی عملیات کلنگ زنی ۲ پارک بانوان در منظریه و در جنوب شهرکرد زده شود.

امسال بانوان ورزشکار چهارمحال و بختیاری ۳۶۲ مدال ملی و بین‌المللی کسب کردند

به گزارش ایرنا،چهارمحال و بختیاری ۱۰ شهرستان با جمعیتی نزدیک به یک میلیون نفر دارد و تعداد ورزشکاران استان با محاسبه شرکت‌کنندگان در رشته‌های ورزش‌های همگانی که به‌طور منظم ورزش می‌کنند به ۱۰۰ هزار نفر می‌رسد که ۱۰ درصد جمعیت استان است.

از ۱۰۰ هزار نفری که در چهارمحال و بختیاری به‌طور منظم ورزش می‌کنند، ۳۵ هزار نفر ورزشکار سازمان یافته‌اند که افزون بر ۱۶ هزار نفر آن‌ها را بانوان تشکیل می‌دهند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha