اجرای طرح نیمه‌تمام شبکه فاضلاب شهر اردل از سر گرفته شد

شهرکرد- ایرنا- فرماندار اردل گفت: عملیات اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر اردل که از سال ۹۷ تاکنون نیمه‌تمام مانده بود، به همت دولت سیزدهم و اختصاص اعتبار مناسب به تازگی از سر گرفته شده است.

یعقوب شکوهی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: برای اجرای شبکه جمع‌آوری فاضلاب شهر اردل از محل اعتبارات سفر رییس‌جمهور و اعضای هیات دولت ۳۰ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

وی ادامه داد: عملیات اجرای شبکه فاضلاب شهر اردل سال ۱۳۹۷ آغاز شد و در سال‌های گذشته بخشی از لوله‌گذاری و شبکه‌گذاری طرح انجام گرفته است اما به سبب موانعی در خصوص تملک زمین تصفیه‌خانه این طرح متوقف و به صورت نیمه‌کاره رها شد.

فرماندار اردل تصریح کرد: در دولت سیزدهم با اهتمام ویژه‌ای که دولت برای فعال کردن طرح‌های راکد به کار گرفته است، عملیات اجرای این طرح نیز از سر گرفته شد و با برگزاری جلسات متعدد با کشاورزان و اعضای شورای شهر زمین مناسبی به مساحت سه هکتار برای احداث تصفیه‌خانه انتخاب و تملک شد که تاکنون ۴۰ درصد هزینه این زمین به کشاورزان پرداخت شده و مابقی هزینه نیز در هفته جاری تسویه می‎‌شود.

شکوهی اعتبار مورد نیاز برای تکمیل شبکه فاضلاب شهر اردل را ۱۰۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: این شبکه ۵۵ کیلومتر لوله‌گذاری و ۲ و نیم کیلومتر خط انتقال به تصفیه‌خانه دارد و پیش‌بینی می‌شود چنانچه در ابلاغ اعتبار وقفه‌ای رخ ندهد تا سه سال آینده به بهره‌برداری برسد.

وی با بیان اینکه در شهرستان اردل تاکنون مجوز احداث فاضلاب برای شهرهای اردل و دشتک صادر شده است، خاطرنشان کرد: احداث شبکه فاضلاب شهر دشتک نیز به تازگی آغاز شده است و تاکنون زمین این طرح تملک شده و از محل اعتبارات در اختیار نماینده مردم شهرستان‌های اردل، فارسان، کیار و کوهرنگ در مجلس شورای اسلامی ۲ میلیارد تومان اختصاص یافته است.

فرماندار اردل با بیان اینکه بسیاری از طرح‌های عمرانی شهرستان اردل در دولت سیزدهم فعال شده است، افزود: همچنین در حال حاضر برای جبران خسارت‌های ناشی از سیلاب تابستان امسال ۱۰ پیمانکار در نقاط مختلف مشغول خدمات‌رسانی هستند.

به گزارش ایرنا، اردل در ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha