۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۲:۱۱
کد خبرنگار: 877
کد خبر: 84956579
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

طرح یاریگران زندگی در استان اردبیل در حال اجرا است

اردبیل- ایرنا- دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل گفت: استان اردبیل در کنار سه استان دیگر به عنوان پایلوت اجرای طرح یاریگران زندگی انتخاب شده و هم اکنون این طرح در مناطق مختلف استان در حال اجرا است.

به گزارش خبرنگار ایرنا اکبر منتظر در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال اعلام کرد: استان اردبیل به عنوان یکی از چهار استان پایلوت مجری طرح یاریگران زندگی انتخاب شده و این طرح هم اکنون با هدف محافظت از شهرها و روستاهای سالم و عاری از اعتیاد و همچنین ورود به شهرها و روستاهای آلوده به اعتیاد و پاکسازی آن‌ها در حال اجرا است.

مشاور استاندار و دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار کرد: انتظار می‌رود شوراهای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های استان، در اجرای طرح یاریگران زندگی برای اجتماعی کردن مقابله با مواد مخدر و همچنین اجرای برنامه‌های سالانه بر اساس نقشه راه سوم شورای مبارزه با مواد مخدر کشور همکاری کنند.

وی با اشاره به کاهش اعتبارات شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل اظهار کرد: در سال گذشته ۲۴ میلیارد ریال به بخشی حوزه درمان مبارزه با مواد مخدر این استان اعتبار تخصیص یافته بود این در حالی است که این میزان در سال جاری به یک میلیارد و چهل میلیون ریال کاهش یافته است.

منتظر همچنین گفت: درسال جاری ۱۵۰ میلیون ریال اعتبار برای کمک به کمپ ترک اعتیاد نور امید خلخال تخصیص داده‌ایم و پنجاه میلیون ریال نیز به زودی در اختیار مرکز بهبود و ترک اعتیاد این شهرستان قرار می‌گیرد.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل با اشاره به دشواری‌های مقابله با قاچاقچیان و سوداگران مواد مخدر، برای تقویت امکانات و ناوگان موتوری پلیس مبارزه با مواد مخدر شهرستان‌های مختلف استان قول مساعد داد.

وی با بیان اینکه درآمد حاصل از فروش خودروهای توقیف شده حامل مواد مخدر و یا اموال و دارایی‌های مصادره شده قاچاقچیان در اختیار خزانه دولت قرار می گیرد، گفت: بر اساس قوانین جدید دست استان‌ها برای تحویل خودروهای مصادره شده به پلیس مبارزه با مواد مخدر و ارتقای امکانات خودرویی این یگان ها باز خواهد شد.

دبیر شورای مبارزه با مواد مخدر استان اردبیل همچنین با قول مساعد برای تلاش جهت افزایش تعداد مراکز ترک اعتیاد سرپایی خلخال گفت: نتایج کاهش ۱۰ درصدی سهم داروهای تحویلی از سوی این مراکز به معتادین تحت پوشش در شهرستانهای استان مثبت بوده و اگر چنانچه کمبودی از لحاظ داروهای جایگزین مواد مخدر احساس می‌شود این مشکل با هماهنگی قابل رفع است.

همچنین در این جلسه سید جواد یحیی زاده فرماندار و رئیس شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خلخال با بیان اینکه با وجود همه تلاش‌ها چرخه درمان مواد مخدر معیوب است، اظهار کرد: این شهرستان نیاز به مرکز درمان اعتیاد سرپایی دارد علاوه بر این در تلاش هستیم یک کمپ ترک اعتیاد در شهر هشتجین مرکز بخش خورش رستم این شهرستان راه اندازی کنیم.

وی اظهار داشت: در حالی که قاچاقچیان مواد مخدر از امکانات خودروی پیشرفته و به روز برخوردار هستند پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با مشکل برخورداری از خودروهای مناسب دست و پنجه نرم می‌کند در این شرایط انتظار داریم شورای مبارزه با مواد مخدر استان نسبت به تقویت ناوگان خودرویی پلیس مبارزه با مواد مخدر اقدام کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha