شاس در انتظار/ احتمال توافق «صهیونیسم دینی» و لیکود قوت گرفت

تهران-ایرنا- حزب «صهیونیسم دینی» و حزب «لیکود» در بیانیه‌ای از رسیدن به توافق اولیه برای تشکیل کابینه رژیم صهیونیستی خبر دادند اما حزب "شاس" کماکان منتظر سهم خود از کابینه است.

به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی صهیونیستی «آی۲۴نیوز» در گزارشی درباره تحولات کابینه رژیم صهیونیستی نوشت: لیکود و صهیونیسم دینی در آستانه توافق هستند.

لیکود و صهیونیسم دینی امروز صبح در بیانیه مشترکی از حصول توافق اولیه برای تشکیل ائتلاف در شب گذشته خبر داده و بر تداوم مذاکرات تا حصول توافق نهایی در روز سه شنبه تاکید کردند.

بنیامین نتانیاهو رهبر حزب لیکود که مامور تشکیل کابینه است روز یکشنبه نیز یک دیدار چند ساعته با بزالل اسموتریچ رهبر حزب صهیونیسم دینی داشت که بی نتیجه پایان یافت.

اسموتریچ خواهان پست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی است اما با مخالفت آمریکا و در کنار آن مخالفت نظامیان صهیونیست، نتانیاهو پست وزارت دارایی را به وی پیشنهاد کرده است.

حزب صهیونیسم دینی در این بیانیه، همچنین از موافقت این حزب با نتانیاهو برای انتصاب یکی از اعضای ائتلاف به ریاست کنست (پارلمان) خبر داد.

بن گویر رهبر حزب «عوتسما یهودیت» و آریه درعی رهبر حزب «شاس»، روز دوشنبه از اسموتریچ برای مخالفت با تغییر رئیس کنست انتقاد کرده بودند.

روز جمعه، اولین توافق بین لیکود و دیگر احزاب راستگرا حاصل شد و بن گویر رهبر حزب «عوتسما یهودیت» سهم خود از کابینه را گرفت و نامزد پست وزارت امنیت داخلی شد.

براساس توافق انجام شده در عصر یکشنبه، «آوی ماعوز» رهبر حزب «نوعم» معاون وزیر در دفتر نخست‌وزیری و مسئول امور مهاجران روسی، آموزش و سمن‌های خارجی خواهد بود.

حزب راست‌گرای شاس نیز هنوز سهم خود را از کابینه نتانیاهو نگرفته و مذاکرات بین این حزب و حزب لیکود ادامه دارد.

درعی روز دوشنبه از نتانیاهو برای جدی نگرفتن مذاکرات انتقاد کرده بود. به خاطر داشتن ۲ پرونده فساد در دادگاه، در صورت اصلاح نشدن قوانین کنست، وی قادر به گرفتن پست وزارتی در کابینه جدید رژیم صهیونیستی نخواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha