دستگاه‌های اجرایی طرح‌های پژوهشی خود را به دانشگاه‌ها واگذار کنند

اردبیل - ایرنا - سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی و جانشین ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل گفت: دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه‌ها اعتماد داشته و طرح‌های پژوهشی خود را به دانشگاه‌ها واگذار کنند.

به گزارش ایرنا ، اسماعیل چمنی روز سه‌شنبه در جلسه شورای سیاست‌گذاری ستاد برگزاری هفته پژوهش و فناوری استان اردبیل به مسئولان دستگاه‌های اجرایی و شرکت‌های استان توصیه کرد بودجه‌های پژوهشی را پیگیری، جذب و استفاده کنند.

وی با اشاره به توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پژوهشی دانشگاه‌ها گفت: دستگاه‌های اجرایی به دانشگاه‌ها اعتماد داشته باشند و ضمن واگذاری طرح‌های پژوهشی خود به دانشگاه‌ها به فرزندان خود اعتماد کنند.

سرپرست دانشگاه محقق اردبیلی همچنین با اشاره به امکانات آموزشی و پژوهشی دانشگاه محقق اردبیلی افزود: دانش‌آموزان نخبه استان می‌توانند از تمامی این امکانات استفاده کنند.

وی به تداوم بازدید دانش‌آموزان از محیط دانشگاه‌ها تاکید و ابراز امیدواری کرد امیدآفرینی و نشاط در میان نوجوانان و جوانان تقویت شود.

معاون توسعه مدیریت و منابع استاندار اردبیل هم در این جلسه با بیان اینکه پژوهش‌ها و فناوری‌های انجام شده باید به اطلاع عموم مردم برسد، اظهار کرد: از صدا و سیما و رسانه‌ها انتظار می‌رود در معرفی پژوهشگران و فناوران و دستاوردهای آنان پیشگام باشند.

کاظم دبیر با بیان اینکه پژوهش‌های انجام شده باید منجر به تولید ثروت در جامعه شود، گفت: انتظار می‌رود دستگاه‌های اجرایی و دبیرخانه هفته پژوهش در جهت ثروت‌آفرینی پژوهش‌ها گام بردارند.

وی همچنین بر لزوم توجه به پژوهش در دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و افزود: جشنواره تجلیل از پژوهشگران و فناوران برگزیده استان اردبیل روز سه‌شنبه ۱۵ آذر در سالن بصیرت دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل نیز با بیان اینکه بیست و سومین نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی و فناوری استان اردبیل ۱۳ تا ۱۶ آذر در سالن شماره ۲ تربیت بدنی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد، گفت: فناوران برگزیده حائز شرایط طبق دستورالعمل وزارت علوم انتخاب و به ستاد معرفی می‌شوند.

یوسف عباس‌پور یادآورشد: این نمایشگاه در چهار بخش شرکت‌های دانش بنیان، شرکت‌ها و واحدهای فناور، دستگاه‌های اجرایی و دانشگاه‌ها برگزار خواهد شد و نشست‌ها و کارگاه‌های تخصصی نیز در حاشیه این نمایشگاه برپا می‌شود.

وی اظهار کرد: کانون خلاقیت و شکوفایی برای کودکان، مسابقات متعدد برای دانش‌آموزان و مشاوره‌های تخصصی برای آحاد جامعه در این نمایشگاه پیش‌بینی شده است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل از راه اندازی غرفه‌های ویژه برای علوم و فناوری‌های جدید در نمایشگاه خبر داد و گفت: رونمایی از محصولات فناورانه جدید، برگزاری تورهای فناورانه و صندلی تجربه نیز در این بازه زمانی پیش‌بینی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha