۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۷:۰۶
کد خبرنگار: 1197
کد خبر: 84956749
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰ هزار هکتار از زمین های کشاورزی شهرستان همدان به آبیاری تحت فشار مجهز است

همدان - ایرنا- مدیر جهاد کشاورزی شهرستان همدان گفت: ۲۰ هزار هکتار از مجموع ۲۶ هزار هکتار زمین های کشاورزی این شهرستان به سیستم های نوین آبیاری تحت فشار مجهز شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، رحمان ایرانپور عصر سه شنبه در جریان بازدید خبرنگاران از طرحهای گلخانه ای جهاد کشاورزی شهرستان همدان افزود: سهمیه آبیاری تحت فشار امسال ۴۷۰ هکتار است که تاکنون ۱۳۰ هکتار از آن مورد بهره برداری قرار گرفته است.

وی بیان کرد: تلاش می کنیم میزان تولید و کاشت محصولات گلخانه ای در سطح شهرستان را افزایش دهیم و با توجه به کمبود منابع آبی این سیاست در اولویت کاری وزارت جهاد کشاورزی نیز قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه ۵۹ هکتار از اراضی همدان زیر کشت گلخانه ای است، یادآورد شد: در سه ماهه اول امسال نیز هفت هکتار زیر کشت گلخانه ای رفت.

ایرانپور ادامه داد: از مجموعه اراضی گلخانه ای شهرستان همدان، پنج هکتار به کشت گل و گیاه زینتی اختصاص یافته و در ۴۹ هکتار دیگر هم سبزی و صیفی برداشت می شود و پنج هکتار دیگر نیز در دست اقدام است.

وی عملکرد گلخانه های شهرستان همدان بیش از ۱۵ هزار تن در سال دانست و افزود: صادرات نیز در اولویت کار است و تلاش خواهیم کرد موانع صادرات را برطرف کنیم.

ایرانپور با اشاره به اینکه تعدادی از واحدهای ساخت غیرمجاز نیز تخریب شده است، به کشاورزان وباغداران شهرستان همدان هشدار داد که با وجود افزایش قیمت زمین در این شهرستان از تغییر کاربری غیر مجاز خودداری کنند.

وی سیاست کلی جهاد کشاورزی را توسعه کشت گلخانه ای، حفظ اراضی کشاورزی و توسعه سیستم های نوین آبیاری عنوان کرد.

استان همدان با داشتن ۴.۴ درصد از تولیدات بخش کشاورزی، یکی از قطب های مهم کشاورزی کشور است به نحوی که بخش کشاورزی ۲۹ درصد اشتغال و ۲۵ درصد ارزش افزوده فعالیت های اقتصادی این استان را به خود اختصاص داده است.

بخش کشاورزی استان همدان همچنین ۵.۴ درصد از تولیدات و ۴.۳ درصد از ارزش افزوده بخش کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha