۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۴:۲۱
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84956761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران در کاشان  افتتاح شد

کاشان- ایرنا- نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران کاشان روز سه شنبه طی مراسمی با حضور مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و شماری از مسوولان شهرستانی افتتاح شد.

به گزارش ایرنا، مدیر آموزش و پرورش کاشان در آیین افتتاح این هنرستان گفت: این هنرستان در چهار رشته پویانمایی، فتوگرافیک، سینما و گرافیک فعالیت می‌کند.
علیمحمد بارفروش افزود: هنرستان هنرهای زیبا کاشان در سال تحصیلی جاری با پذیرش ۳۷ دانش‌آموز دوره متوسطه دوم در رشته‌های فتوگرافیک و پویانمایی کار خود را آغاز کرده است.
وی اظهار کرد: این هنرستان در سال تحصیلی آینده افزون بر ۲ رشته یاد شده در رشته‌های گرافیک و سینما نیز هنرجو می پذیرد و به تدریج در سال‌های آینده در رشته‌های هنری دیگر فعالیت خواهد کرد.
مدیر آموزش و پرورش کاشان در ادامه بیان کرد: برای ساخت هنرستان هنرهای زیبا کاشان با زیربنای نزدیک به ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه به مساحت یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع توسط خیر مدرسه‌ساز خانواده عبداللهی ۸۰ میلیارد تومان هزینه شده است.

هنرستان هنرهای زیبای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراکز آموزش هنر کشور هستند و در هنرستان ها رشته های موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی، آموزش داده شده و هدف از تاسیس این هنرستان ها، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، همچنین میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه درسراسر کشور است.
جمعیت دانش‌آموزی شهرستان کاشان ۶۶ هزار و ۳۰۰ نفر است که در ۳۸۸ مدرسه به کسب علم مشغول هستند.
در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۲۷ دانش‌آموز و ۲۷ معلم کاشانی به فیض عظیم شهادت نایل شدند.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله نزدیک به ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha