۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 84956774
T T
۷ نفر

برچسب‌ها

خیرین۲هزار کلاس درس در چهارمحال وبختیاری احداث کردند

شهرکرد- ایرنا- رییس خیرین مدرسه‌ساز چهارمحال وبختیاری با اشاره به اینکه با همکاری خیرین مدرسه‌ساز تاکنون در استان ۲ هزار کلاس درس احداث شده است، گفت: خیران در احداث ۳۰ درصد مدارس مشارکت داشته‌اند.

به گزارش ایرنا، قربانعلی هاشمی روز سه‌شنبه در بیست و چهارمین همایش تکریم از خیران مدرسه‌ساز استان افزود: در استان ۳۴۵ طرح آموزشی با کمک خیرین در قالب ۴۳۰ مدرسه احداث شده است که یک سوم این مدارس در چهار سال اخیر احداث شده است.

وی اظهار داشت:هم‌اکنون عملیات اجرای ۹۰ طرح آموزشی با مشارکت خیرین در استان در دست اجراست.

هاشمی با اشاره به اینکه همایش تجلیل از خیران مدرسه‌ساز در ۲ سال اخیر به دلیل شیوع کرونا برگزار نشد، گفت: خیرین بدون هیچ چشم‌داشت و دعوتی نیز در همین ۲ سال نیز برای احداث مدرسه خیرساز مشارکت چشمگیر داشتند.

خیران مدرسه ساز تلاشگران عرصه فرهنگ و پرورش انسان هستند

خیرین۲هزار کلاس درس در چهارمحال وبختیاری احداث کردند

نماینده ولی فقیه در چهارمحال بختیاری و امام جمعه شهرکرد نیز ضمن تقدیر از تلاش خیران مدرسه ساز در استان گفت: خیران مدرسه‌ساز تلاشگران در عرصه فرهنگ و ارتقا بخشنده به جان و دل انسان هستند و که با فراهم کردن زیرساخت‌های آموزشی و فرهنگی یک گام موثر در نظام تعلیم و تربیت برمی‌دارند.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم در کشور افزود: خیرین در شرایط کنونی جامعه به کمک دولتمردان آمدند و اقدام به تامین زیرساخت‌های آموزشی زدند تا بتوان در حوزه تعلیم و تربیت و آموزش فرزندان مملکت اقدامات موثری انجام شود.

وی اظهار داشت: در شرایط کنونی جامعه خیران یاریگران دولت و نظام اسلامی هستند و به کمک دولت شتافتند تا شرایطی که دولت به علت گستردگی فعالیت توان ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها را به تنهایی ندارد، یاریگر دولت باشند، که این امر از مصادیق جهاد است.

امام جمعه شهرکرد با اشاره به توطئه دشمنان برای ضربه زدن به نظام اسلام و همچنین ایجاد اغتشاش در کشور، افزود: دشمنان نظام چشم دیدن استقلال، پیشرفت و آبادانی نظام اسلامی را ندارند و از هر فرصتی برای ضربه زدن به نظام استفاده می‌کنند و به دنبال تخریب نظام اسلامی هستند.

به گفته وی، دشمنان ایران از گذشته تاکنون در تلاش هستند که ایران قوی نباشد و به عنوان یک کشور ضعیف در اختیار دشمنان باشند و خودشان در ایران حکمرانی کنند و اینکه امروز ایران در جهان دارای استقلال است و در سایه ایران مقاومت شکل گرفته و ایران حرف برای زدن دارد و برای دشمنان نظام قابل هضم نیست و به دنبال ضربه زدن به نظام اسلامی هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز ایران به تنهایی یک قدرت جهانی تبدیل شده و در دنیا حرف برای گفتن دارد و تبدیل به یک قدرت جهانی شده و انقلاب اسلامی یک فرهنگ و حرف نو تولید کرده است ، گفت: دشمنان به دنبال این هستند که در بین مردم و جهانیان القاء کنند که دولت قدرت اداره کشور را ندارد و به دنبال تیره و تار جلوه دادن کارها و فعالیت‌های نظام اسلامی هستند.

نکونام افزود: در سال‌های گذشته دشمن با فتنه و اغتشاشات مختلف به دنبال ضربه زدن به نظام است در حالی که مردم ایران از فتنه و اغتشاش وحشت ندارند و همه این فتنه ها به نفع کشور و نظام اسلامی به اتمام خواهد رسید.

تکمیل ۳۷ طرح آموزشی نیمه تمام در چهارمحال و بختیاری نیازمند کمک خیران است

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجیهز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه ۳۷ طرح نیمه‌تمام آموزشی در سطح استان وجود دارد، گفت: برای تکمیل طرحهای نیمه تمام آموزشی در استان ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

سلمان کارگر افزود: طرح‌های آموزشی در دست احداث در استان طرح‌های دولتی است که تاکنون ۳۰ تا ۳۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و برای اجرا و تکمیل این طرح‌های آموزشی نیاز به تامین اعتبارات دولتی و کمک خیرین به عنوان بازوان مدرسه‌سازی استان است که بدون مشارکت خیران با توجه به کمبود اعتبارات دولتی امکان تکمیل و یا احداث مدرسه جدید وجود نخواهد داشت.

وی اظهار داشت: این طرح‌های آموزشی نیمه تمام بیشتر در مناطق محروم و سخت‌گذر استان از جمله شهرستان کوهرنگ، مناطق عشایری، کیار و اردل و سایر مناطق استان قرار دارند.

به گفته وی، ۹ طرح نیمه تمام دیگر شامل سالن ورزشی و آزمایشگاه و نمازخانه نیز در مدارس استان در دست احداث است.

وی اظهار داشت: هم‌اکنون نیمی از مدارس استان ناایمن است که ۱۲ درصد این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

به گزارش ایرنا، بیست‌وچهارمین همایش تکریم از خیران مدرسه‌ساز استان با حضور خیران برگزار و در این آیین از ۴۰ خیر مدرسه ساز که در ۲ سال اخیر به تعهد خود در امر مدرسه سازی در استان عمل کردند، تقدیر شد.

در استان چهارمحال و بختیاری بیش از ۲ هزار و ۹۰۰ فضای آموزشی در مناطق ۱۷ گانه استان فعال است و ۲۳۰هزار دانش‌آموز در این مدارس مشغول تحصیل هستند و کمبود فضای آموزشی بیشتر در مناطق سخت‌گذر و محروم شهرستان‌های کوهرنگ، لردگان و اردل وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha