۸ آذر ۱۴۰۱، ۱۵:۴۹
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 84956873
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 بیشتر هنرمندان بزرگ کشور دانش آموخته هنرستان‌ های هنرهای زیبا هستند

کاشان- ایرنا-مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: طرح ایجاد هنرستان‌های هنرهای زیبا حدود ۱۰۰‌سال پیش در کشور کلید خورد و بسیاری از هنرمندان بزرگ و نامدار که امروز به آنها افتخار می‌کنیم پرورش یافته همین هنرستان‌های زیبا هستند.

به گزارش ایرنا، محمدحسین اسماعیلی روز سه‌شنبه در آیین افتتاح نخستین هنرستان هنرهای زیبا ویژه پسران کاشان افزود:آموزش آکادمیک هنر به عنوان یکی از اصول و پایه‌های حوزه فرهنگ و هنر است و همچنین باید اذعان کرد برای توسعه همه جانبه و توسعه فرهنگی نیاز به آموزش‌های فرهنگی و هنری داریم.

وی اظهار کرد: دانش‌آموزان هنرستان‌های هنرهای زیبا، رتبه‌های برتر تک و ۲ رقمی کنکور رشته هنر را به خود اختصاص داده‌اند،نفر نخست کنکور امسال در این رشته از هنرستان هنرهای زیبای اصفهان بود.
مدیر کل دفتر برنامه ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد:با همکاری با سازمان امور اداری و استخدامی کشور چارت سازمانی این هنرستان‌ها تصویب و نهایی شده و به زودی نسبت به جذب کارکنان این هنرستان‌ها اقدام می شود.

کاشان از پیشینه فرهنگی گرانبها برخوردار است

اسماعیلی با اشاره به پیشینیه فرهنگی گرانبهای کاشان تاکید کرد: دانش‌آموزان هنرستان‌ هنرهای زیبا کاشان باید قدر فرصت‌ها را بدانند تا آینده درخشانی داشته باشند.
فرماندار ویژه کاشان هم در این آیین گفت: بخش بزرگی از مدرسه‌های کاشان فرسوده و این شهرستان با کمبود فضای آموزشی مواجه است.

هر دانش آموز نیازمند هشت متر فضای آموزشی است
محمدشریف زارعی افزود: هر دانش ‎آموز هشت متر فضای آموزشی نیاز دارد که این رقم در کشور وجود ندارد و تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیاد است.
فرماندار ویژه کاشان در ادامه بیان کرد: دولت به تنهای قادر به تامین واحدهای آموزشی در کشور نیست و خیران باید بیش از گذشته در این زمینه دولت را یاری کنند.
زارعی گفت:امیدواریم در آینده نزدیک با کمک خیران مدرسه‌ساز شاهد تاسیس هنرستان‌ دخترانه هنرهای زییا هم در کاشان باشیم.
وی افزود: خیران مدرسه‌ساز با هدف تعالی و پیشرفت کاشان، با ساخت واحدهای آموزشی یادگار ماندگاری را از خود برجای گذاشته‌اند و این کارهای خیر و خداپسندانه شایسته تجلیل است.

۴۶ درصد دانش آموزان اصفهانی در رشته های فنی و حرفه ای تحصیل می‌کنند

معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: از مجموع دانش‌آموزان متوسطه در استان حدود ۴۴ درصد در رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش و مابقی در رشته‌های نظری مشغول به تحصیل شدند که این رقم در اق سال ۱۴۰۱باید به حدود ۵۰ درصد افزایش یابد.

سیداحمد بنی لوحی افزود:مقام معظم رهبری بر بهره‌گیری از ظرفیت‌های هنر برای رفع مشکلات،تاکید دارند و در شرایط امروز زبان هنر بسیاری از مشکلات کشور را رفع می‌کند.
معاون آموزش متوسطه اداره‌کل آموزش و پرورش اصفهان گفت: با تجلیل از خیران مدرسه‌ساز گفت: این قشر از جامعه با ساخت مدرسه در راستای کارآفرینی گام بر می‌دارند،مشکل بیکاری کشور با پرداختن به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، کار و دانش و همچنین تاسیس هنرستان‌های هنرهای زیبا قابل رفع است.

هنرستان پسرانه هنرهای زیبا کاشان با زیربنای ۸۰۰ مترمربع در ۲ طبقه به مساحت یک‌هزار و ۴۰۰ مترمربع و با اعتبار 800 میلیارد ریال ساخته شده و هزینه ساخت آن از محل مشارکت خیرین توسط خیر مدرسه‌ساز خانواده عبداللهی تامین شده است.

هنرستان هنرهای زیبای تحت پوشش وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از مراکز آموزش هنر کشور هستند و در هنرستان ها رشته های موسیقی، نمایش، نقاشی، گرافیک، سینما، پویانمایی و صنایع دستی، آموزش داده شده و هدف از تاسیس این هنرستان ها، تربیت هنرجویان مستعد و خلاق هنری برای ترویج هنرهای ملی، بومی و آموزش صحیح و آکادمیک هنرهای مدرن منطبق با اهداف و سیاست‌های کلی کشور، همچنین میسر کردن حق دسترسی عادلانه افراد به فراگیری هنر، پرورش هنرمندان کارآمد و نخبه درسراسر کشور است.
جمعیت دانش‌آموزی شهرستان کاشان ۶۶ هزار و ۳۰۰ نفر است که در ۳۸۸ مدرسه تحصیل می کنند.
در دوران هشت سال دفاع مقدس ۳۲۷ دانش‌آموز و ۲۷ معلم کاشانی به فیض عظیم شهادت نایل شدند.
شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر جمعیت در فاصله حدود ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha