۷۰۰ هزار دانش‌آموز خراسان رضوی در مانور سراسری زلزله شرکت کردند

مشهد-ایرنا- بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی روز سه‌شنبه با حضور ۷۰۰ هزار دانش آموز دوره متوسطه در مدارس استان خراسان رضوی برگزار شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش خراسان رضوی روز سه‌شنبه در حاشیه مراسم بیست و چهارمین مانور سراسری زلزله و ایمنی در دبیرستان دخترانه امام حسین (ع) مشهد به خبرنگار ایرنا گفت: آمادگی دانش آموزان و جامعه مهمترین هدف برگزاری مانور زلزله در مدارس است.

صفدر سلطانی ادامه داد: قطعا آمادگی دانش آموزان و جامعه و یادگیری عملی در مدرسه هدف برگزاری این مانور است، به طوری که به دور از یادگیری به صورت تئوری برای مقابله با هیجانات پیش آمده آموزش ببینند.

وی افزود: دوره آموزشی برای دانش‌آموزان متناسب با سرفصل های هر پایه تحصیلی نیز از اقدامات انجام شده در این راستا است.

برپایی مانور زلزله در تربت حیدریه

همچنین بیست و چهارمین مانور زلزله و ایمنی مدارس با شعار "مدرسه ایمن، جامعه تاب‌آور" روز سه شنبه در مدارس شهرستان تربت‌حیدریه نیز برگزار شد.
به گزارش ایرنا، معاون امور فنی و عمرانی فرماندار در مانور محوری مدارس تربت حیدریه که در دبیرستان سهیلی برگزار شد؛ گفت: از مجموع ۳۲ حوادث طبیعی جهان ۳۱ مورد آن در ایران به وقوع می‌پیوندد و در استان خراسان رضوی نیز سیل و زلزله بیش از حوادث دیگر رخ می‌دهد.

سید علی موسوی افزود: در سال‌های اخیر دستگاه‌های اجرایی تربت حیدریه به منظور پیشگیری از تخریب سیل، اقداماتی چون اصلاح هندسی معابر، ایجاد کج‌راه، کنترل مسیل و اصلاح بستر را انجام داده اند تا آسیب پذیری شهرستان در مقابل حوادث قهری افزایش یابد.

وی گفت: با این وجود در بخش زلزله هنوز باید اقدامات زیادی از جمله مقاوم‌سازی منازل مسکونی، تقویت ساختارهای قدیمی و اصلاح بافت فرسوده را به صورت نظام‌مند به منظور پیشگیری از وقوع بحران غیرقابل کنترل انجام دهیم.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تربت‌حیدریه نیز گفت: هدف از اجرای مانور افزایش سطح آگاهی دانش‌آموزان در موضوع زلزله و ایجاد آمادگی برای انجام واکنش‌های صحیح و سریع در برابر آن، آشنایی طالبان علم با حوادث طبیعی و چگونگی مقابله با آن برای ایجاد آرامش روانی و برانگیختن حس کنجکاوی دانش‌آموزان نسبت به پدیده‌های طبیعی است.

حجت صالحی با بیان اینکه امروز ۴۵ هزار دانش‌آموز در ۲۸۰ مدرسه تربت حیدریه در مانور حضور داشتند، افزود: جا دارد پناه‌گیری، خونسردی و آموزش‌های مانور زلزله جدی‌تر گرفته شود و در این رابطه همه به وظیفه خود درست عمل کنند.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت‌حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد مقدس قرار دارد.

هم اکنون خراسان رضوی با یک و نیم میلیون دانش‌آموز دارای ۹ درصد جمعیت دانش‌آموزی کشور است که ۷۰۰ هزار نفر از این دانش آموزان در دوره متوسطه اول و دوم تحصیل می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha