۹ آذر ۱۴۰۱، ۷:۱۰
کد خبرنگار: 2693
کد خبر: 84957271
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دادستان جاسک بر اولویت جذب نیروهای بومی در بنگاه‌های اقتصادی تاکید کرد

بندرعباس - ایرنا - دادستان عمومی و انقلاب شهرستان جاسک گفت: شرکت‌های دولتی و خصوصی در جذب نیرو، اولویت خود را استخدام نیروی‌های بومی قرار دهند و حقوق کارگران را بدون تاخیر پرداخت کنند.

حجت‌الاسلام علی امامی شامگاه سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در بررسی‌هایی که از شرکت‌های مستقر در شهرستان جاسک داشتیم متوجه شدیم که برای جذب نیروی برخی شرکت ها به جز شرکت پترو پالایش مکران، حقوق کارگران را چندین ماه پرداخت نکرده اند.

وی تصریح کرد: این شرکت‌ها همچنین در جذب نیروی بومی انتظارات را براورد نکرده بودند که در این رابطه تذکرات لازم به آن‌ها داده شده است و سایر موضوعات نیز از سوی فرماندار جاسک در حال پیگیری است.

دادستان جاسک افزود: طبق ماده ۴۷ قانون برنامه ششم، شرکت های فعال این شهرستان در حوزه های مختلف نفتی و پتروشیمی، پایانه‌های نفتی و دیگر شرکت های خصوصی و بنگاه‌های اقتصادی و نهادهای عمومی غیر دولتی مکلفند در پروژه های خود از نیروهای منطقه استفاده کرده و از هر گونه تعلیق نیروی بومی پرهیز کنند.

وی تاکید کرد: شرکت ها و تمامی نهاد ها، مکلف بر اجرای قانون هستند و حسب بیانات ریاست جمهوری اسلامی ایران در سفر اخیر خود به شهرستان جاسک باید در انجام مسولیت‌های اجتماعی حضوری فعال داشته باشند.

امامی تصریح کرد: همکاری با شرکت‌ها در راستای اشتغال جوانان و رفع بیکاری در این منطقه جزو برنامه‌های مهم دستگاه قضایی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha