۹ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۸
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 84957282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۳ شهر البرز فاقد طرح مطالعاتی سیلاب است 

۹ آذر ۱۴۰۱، ۸:۰۸
کد خبر: 84957282
۱۳ شهر البرز فاقد طرح مطالعاتی سیلاب است 

کرج - ایرنا - مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با اشاره به اینکه سیلاب یکی از حوداث و تهدیدهای طبیعی این استان را تشکیل می دهد گفت: با این وجود از مجموع ۱۸ شهر البرز ۱۳شهر فاقد طرح مطالعاتی مواجهه با سیلاب است.

محمد رضا فلاح نژاد روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: با توجه به اهمیت موضوع طرح مطالعات سیلاب در تمام شهرهای استان البرز با جدیت دنبال می شود.

وی تاکید کرد: یکی از مباحث مهم در طرح مطالعاتی سیلاب اجرای طرح های آبخیزداری است که این مهم از سوی اداره کل منابع طبیعی استان در دست انجام قرار گرفته است .

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: اجرای سازه های آبخیزداری و عملیات مکانیکی و بیو مکانیکی از جمله اقدامات انجام گرفته در این زمینه است.
وی همچنین از تدوین اطلس مخاطرات استان البرز با همکاری دستگاه های اجرایی استان ، دانشگاه ها و مراکز تحقیقاتی خبرداد .
فلاح نژاد گفت: از ۳۲ حادثه طبیعی جهان ۲۸ حادثه استان البرز را تهدید می کند که بر اساس اطلس تدوین شده ، انجام طرح های مطالعاتی با کمک دانشگاهها برای کاهش خسارات ناشی از حوادث طبیعی مانند زلزله و سیل به دستگاه های اجرایی محول شده است.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز اضافه کرد: اکنون طرح جامع کاهش خطر پذیری و آمادگی پاسخ ملی در البرز تهیه شده و برنامه استانی در دستور کار قرار گرفته است .

پنج شهر البرز فقط  طرح مطالعات سیلاب دارند 


فلاح نژاد اظهار داشت: اکنون دستگاه های اجرایی مرتبط با بحران در حال شناسایی و رفع خطر از نقاط حادثه خیز هستند بنابراین با توجه به تهدید حوادثی مانند سقوط بهمن، ریزش سنگ و زلزله این حوادث بیش از سایر حوادث مورد توجه قرار دارند.

زلزله مهمترین تهدید برای البرز

وی با اشاره به اینکه زلزله احتمالی مهمترین تهدید استان البرز است، گفت: بر این اساس کارهای مطالعاتی برای مکان های گسل ها ، بستر و حریم گسل ها درحال انجام است و ساختمان هایی که در حریم گسل های زلزله هستند شناسایی می شوند .
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز بیان داشت: سازمان محیط زیست برای آلودگی هوا ، گرد و غبار نیز تدابیر ویژه ای دارد که با تامین اعتبارهای لازم اقدامات موثری انجام خواهد شد .

فلاح نژاد یکی دیگر از حوادث طبیعی که استان البرز را بیش از پیش در معرض تهدید قرار داده حریق در منازل ، واحدهای صنعتی و تجاری خواند که این مهم نیز ازسوی شهرداری کرج با اجرای طرح های پیشگیری دردستور کار قرار گرفته است .
وی یاد آورشد: بر اساس آخرین محاسبات استان های البرز و قزوین بیش از ۶۲۰ کیلومتر مربع از پهنه آنها دارای فرونشست بالای ۲۹ سانتی متر زمین در سال است.
تدوین سند آمادگی به پاسخ در مواقع بحران 
مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز درادامه گفت: تدوین سند آمادگی به پاسخ در مواقع بحرانی در این استان در دستور کار قرار گرفت .
وی اضافه کرد: پس از شناسایی مناطق حادثه خیز تدوین سند آمادگی به پاسخ مورد توجه قرار گرفت که براین اساس ظرفیت های مقابله با بحران در مناطق مختلف شهری سنجیده می شود .
فلاح نژاد گفت: درسند آمادگی به پاسخ، نیروی انسانی تجهیزات مقابله با بحران مورد بررسی قرار می گیرد تا در مواقع بحرانی بتوان این امکانات را در مناطق مختلف شهری و روستایی برای امداد ونجات مورد استفاده قرار داد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha