۳۰ درصد کارواش های کرج به سیستم بازچرخانی پساب مجهز شدند

کرج- ایرنا - رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج با اشاره به تنش آبی در استان البرز گفت: تاکنون حدود ۳۰ درصد واحدهای کارواش شهرستان کرج به سیستم بازچرخانی پساب مجهز شدند.

رضا قاسمپور روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا به طرح ملی برگزاری کارگاه آموزشی برای قالی شویی ها و کارواش های البرز به عنوان پایلوت کشوری در شهرستان کرج اشاره کرد و افزود: بیشتر واحدهای خدماتی آب بر در استان البرز از آب شرب استفاده می کنند.

وی اظهار داشت: انتظار می رود تمام واحدهای کارواش و قالیشویی استان البرز به سیستم بازچرخانی پساب مجهز شده تا شاهد هدررفت پساب ها نباشیم .

قاسمپور با بیان اینکه فاضلاب کارواش ها و قالیشویی ها دارای آلودگی های گوناگون هستند، گفت: استفاده از تصفیه خانه موجب بازچرخانی ۹۰ درصد آب و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

وی با اشاره به برگزاری کارگاه آموزشی افزود: در این کارگاه آموزشی موضوعاتی همچون تنش آبی استان و لزوم برنامه ریزی در مدیریت آب در صنایع آب بر، ارائه مشخصات کمی و کیفی فاضلاب صنوف قالیشویی و کارواش ها شامل دبی پساب صنوف و پارامترهای شیمیایی مورد اندازه گیری توسط ادارات حفاظت محیط زیست جهت بررسی عملکرد صنوف مطرح شد.

رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان کرج، معرفی روش های رایج برای تصفیه فاضلاب کارواش ها و قالیشویی ها شامل روش انعقاد و لخته سازی به شیوه شیمیایی و الکتریکی، ارائه راهکار جهت کاهش فاضلاب تولیدی توسط صنوف مذکور، ارائه راهکار برای کاهش هزینه احداث پکیج و پیشنهاد برای همکاری اتاق اصناف و صنوف مذکور جهت کمک در تامین هزینه های نصب پکیج تصفیه فاضلاب را از دیگر موضوعات مطرح شده در این کارگاه آموزشی برشمرد.

وی اظهار داشت: همچنین در این کارگاه آموزشی روش های تصفیه فاضلاب و فرآیند آن، عملیات تصفیه شیمیایی و تصفیه فاضلاب به روش انعقاد الکترونیکی آموزش داده شد.

از مجموع ۱۱۰ واحد کارواش استان البرز ۶۰ واحد آنها دارای مجوز فعالیت بوده و مابقی غیرمجاز هستند. همچنین تمام ۳۵ واحد قالیشویی البرز صاحب پروانه فعالیت شده اند.

استان البرز با جمعیتی حدود سه میلیون و ۲۰۰ هزار نفر به علت خشکسالی و کم بارشی با تنش آبی مواجه است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha