۹ آذر ۱۴۰۱، ۱۱:۲۵
کد خبر: 84957519
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

حماسه پرستاران در دفاع مقدس به یاد ماندنی است

تهران- ایرنا- معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه پرستاری در فرهنگ اسلامی ایرانی جایگاه بسیار رفیعی دارد، گفت: در هشت سال دفاع مقدس پرستاران اعم از زن و مرد حماسه‌های به یاد ماندنی از خود به جای گذاشته‌اند که این قلم قاصر از بیان آنهاست.

به گزارش ایرنا از بنیاد شهید و امور ایثارگران، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی افزود: فرهنگ غنی ایران اسلامی از دیرباز همواره در قرون و اعصار مختلف مزین به نشان ایثار، فداکاری، رشادت و جانفشانی در مسیر پاسداشت‌ ارزش‌ها و آرمان‌ها بوده است و در این عرصه قهرمانان ما در زمره گنجینه‌های برتر بشری هستند.

وی ادامه داد: بدون شک انقلاب اسلامی ایران که مبتنی بر آموزه‌های اصیل الهی، دینی و ایرانی است موجب رشد و شکوفایی صفات بی‌بدیلی در میان مردمان این سرزمین شده است که از جمله آن همان روحیه ایثار و فداکاری است که در زمینه‌های مختلف بروز و ظهور پیدا کرده است و از جمله عرصه‌هایی که روحیه والای ایثار و فداکاری و فرهنگ مقدس ایثار و شهادت را می‌توان به خوبی مشاهده نمود، حوزه سلامت و درمان به ویژه در میان قشر زحمتکش پرستاران است. به فرموده رهبری معظم انقلاب پرستار فرشته رحمت بیمار است.

قاضی زاده هاشمی خاطرنشان کرد: در هنگامه همه‌گیری ویروس کرونا که جهان مدرن را دچار چالش ساخت باز هم عرصه دیگری بود برای نشان دادن فداکاری پرستاران، آنان که تعهد به ارزش‌های والای ایثار و از خودگذشتگی به همراه تخصص و علم‌اندوزی در هویتشان نهادینه شده است. حوزه سلامت با تقدیم ۳۳۰ شهید از جامعه پرستاران و کادر درمان در ایام کرونا مؤید رشادت، پایداری و از خودگذشتگی این قشر زحمتکش است.

معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: بی‌شک خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی و ملت شریف ایران توفیقی است که خداوند متعال به بندگان صالح خود عطا می‌کند در این میان پرستاران فرشتگانی هستند که با رشادت و جانفشانی‌های خود ضامن بقاء و حافظ سلامت ملت بزرگ ایران اسلامی هستند و اقدامات افتخارآمیز و غرورآفرین آنها برای همیشه در تاریخ این کشور و در ذهن، فکر و بر زبان مردم قدرشناس این سرزمین همواره باقی و بالنده بوده و خواهد بود.

قاضی زادهاشمی افزود: اینجانب روز پرستار را که همزمان با ولادت اسوه صبر و مقاومت حضرت زینب کبری (س) است به همه پرستاران عزیز عرصه سلامت و به ویژه همکاران پرستارم در بنیاد شهید و امور ایثارگران که افتخار خدمت رسانی به جامعه معظم ایثارگری را دارند، تبریک عرض نموده و از همت، تلاش، پشتکار و جانفشانی‌های درخور تحسین این قشر گرانقدر قدردانی و تشکر می‌نمایم و از درگاه پروردگار متعال موفقیت روز افزون برای همه عزیزان مسألت دارم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha